Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


onsdag 25 juni 2008

"Det är blåsdag idag:sa Nalle Puh"

Hallå!
Håller ni på att blåsa bort??? Själv har jag utvecklat simhud mellan tårna!! Man kanske ska vara glad att det blåser, så man torkar upp! Just nu sitter jag och dricker kaffe....och fryser, men jag ska INT sätta på värmen, för DET ÄR sommar, så det så! HURRVENS

Men jag har iaf gjort nått i veckan. Har haft besök av ungdomarna, och det är alltid roligt. Har satt dom i arbete.......hehehehe det är oxå roligt! ;-D Nädå det är inga problem att få dom att hjälpa till när jag behöver hjälp. På måndag afton åkte dottra och jag ner till schtaan och Rydlinge, för att inhandla våran efterlängtade Purpurapel (det låter som vi har längtat efter att köpa ett husdjur!) Och vi såg ut som dränkta katter innan vi var klara! Himmelens portar öppnade sej och VRÄKTE ut en massa vatten! Det gick nästan int att se alla träden för allt vatten! Men tillslut hittade vi både Rydlinge och Apel.

Men att plantera när vi kom hem var omöjligt,det bara fortsatte att regna OCH regna och.....
Så tidigt nästa morgon körde jag upp min arbetskraft och satte dom att gräva ett hål. Och vi fick t o m chansen att klaga i värmen!! Solen kom fram och det blev både varmt och myggigt! Vi han få ner trädet, sen brakade det lös igen! Och det har blåst så ini vassen, att vi fick ut sent igår kväll och leta reda på fler stöttor till trädet, för det såg ut att vilja lämna hålet och flyga bort i natten. Men nu sitter det!
Vi vaknade i natt av att vi trodde nån var på gården och försökte sno bilen, så mycke blåste det. Nu tycker jag at vi ska få nå värme faktiskt.
nää mer kaffe.....undra om jag int har nå helly hansensockar i garderoben......

Ha det och blås int bort!

2 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Men vilken slavdrivare du är! ;-)
Dom har ju lovat sol imorgon - jag håller alla tummarna - nu är man ganska less på tristvädret.

Kram Maud

japp sa...

Halloj.. tack, de ska verkligen bli skoj å få följa Lowiz å se hur hon blir som mamma.. hon e ju såå go.

Wow.. så bra me mycket arb.kraft.. det är ju inte så-bara å få ner en apel heller.. jag har en sån.. de e ju såååååå fina.. å den har blommat så länge me massvis me fina vita blommor nu i vår/sommar..lycka till me din.

Usch, vilket oväder ni haft.. nog har vi haft regn, men ni verkar ju haft så blåsigt me.
Hade han mycket hemma på Rydlinge?
De var år å dar sen jag var dit sist.. han har ju så fint där i hans trädgården.

Nepp, bäst å jobba på..kram på dej, å sussa gott..Helén