Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


måndag 23 juni 2008

Mellan åska och regnskurar!


Hallå!
Ja.....hahahhaha......hm, visst har vi fått nog vatten, för ett tag??? Nu har det gått åska varje dag sen jag kom till stugan!! Och regnat!
Så det har gällt att ta vara på stunderna som har varit fina......alltså tidigt på morron. För till lunch har ju åskan börjat! Men vi har iaf fått allt gjort, som att plantera ut alla plantor som jag köpt OCH som jag hade väldans svårt att hitta nånstans att sätta! DET har ju vuxit nått kopiöst! Vet int om jag har sett rabatten så grön, sen jag gjorde den. Tog kort på den men allt är ju bara grönt än så det går nästan int att urskilja vad som är plantor eller ogräs! =D Var iaf ut mellan oväderna och tog lite bilder. Brunnävan har börjat blomma, har tre olika, en är grönbladig, en är grön/brun bladig och båda blommar brunlila, men den i stan blommar vitt! Hm....jag har liksom snöat in på nävor.....alunrot, funkior...blandannat.
Hann även gräva en "nödrabatt" för sommarblommorna! Fick en kartong med en massa olika plantor av grannen i stan, paprika, sommaraster, spikklubba???? vågar man ha den tro? Och tomatplanta. Så en del av dom fick huser med sommarplantorna.

Men sen har det ju regnat å regnat å regnat..........tur att det har varit fotbolls-EM iaf! Vi är liite sportgalna faktiskt. Och det var riktigt roliga matcher mellan Kroatien-Turkiet och Holland-Ryssland! Både Turkiet och Ryssland visade hur riktig fotboll ska spelas! Aldrig ge upp och spela på bollen, int på motståndarna! Frankrike och Italien borde söka in till filmindustrin =D dom låg ju mest på plan och filmade!! Nä, så nu hoppas jag på en final mellan Turkiet och Ryssland!

Idag ska ungdomarna komma hit, så jag hoppas jag får hjälp att gräva ett hål i backen. För en Purpurapel.......får väl muta dom med fika, brukar gå bra!
Jag håller däremot på att få, int lite heller, resfeber! VAD sjutton ska man ta med sej ???? Vi ska ju bara vara där en vecka, men tänk om det blir kallt eller alldeles för varmt. Bikini och fleesetröja???

hm.....kanske bäst att brygga kaffe INNAN det brakar lös igen.
Tror jag ska vila och läsa en bok idag! Är inne på fjärde eller femte boken om Sagan om klanen Otori, den här boken heter "Vid hägerns skarpa skri" Handlar om Japan och hur dom levde. Ni kanske har hört talas om "Över näktergalens golv"? Det är en fortsättning på den.
Ha en bra dag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Kerstin!
Ja det ser riktigt fint ut med blommorna,längtar till att se dom live.Ja visst är det tråkigt väder men dom har lovat bättre fram i veckan.
Ha det så bra.
Kram Anne