Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


onsdag 8 oktober 2008

Fortfarande mätt......

.....puuh..
Igår var ju promenadgruppen på långpromenad ner till schtaan för att äta lunch. Men FY vad det blåste! Och det berodde då int på att vi gick för fort!! Jag tror alla löv och allt grus var på väg norrut!

Vi åt i af på en restaurang som heter Balzac, som jag tror är gamla Malmia och ligger i centrum....int så långt från våran FANTASTISKA.......konstverk, som visst ska föreställa en svan, ett ägg och två vasstrå......hm...men som nå ungdomar satte en jättekondom på en gång ! :D Dessutom heter konstverket "Lyftet"!!
Ja iaf så fick vi en superlunch, 3 varmrätter och ett jätte salladsbord för 75:-, ja vi åt int bordet.....SÅ hungriga var vi int! =D Kan int förstå att det är rulltrappa upp till restaurangen och int ner?! Dom kanske räknar med att man ska äta så mycke att man rullar ner? Jag åt iaf för mycke....men dom hade så goda sallader!


Idag har vi fått en ny dagstidning, "Norran" har bytt skepnad. Till det bättre tycker jag, mindre i formatet så det går lättare att hålla i samtidigt som man byter kanal på tv.n med "hé ommarn"...tar mindre plats på bordet. Synd bara att "Bizzaro" int fick vara kvar i serierna......men Zitz är ju kvar!
Så nu är det bara att vänta på alla insändare som kommer att klaga och hota med att sluta köpa "Norran"! Som förra gången, när tidningen blev tvådelad.


OCH vi blir iaf 4 st som ska måla på tisdag, nu väntar jag bara på svar från henne att det går bra. Jag tror jag har frågat alla jag mött!
Nu ska jag fixa kaffe....och slöa, se gamla repriser på kanal 9 "Diagnos mord" och "Tummen mitt i handen"
Ha en bra dag!

Inga kommentarer: