Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


torsdag 2 oktober 2008

Så länge får man bara int vänta!


Hallå!

Vad jag syftar på är ögonundersökning....det var 7 år sen sist, tydligen. Men vad då? Jag har ju sett bra ut hit tills.....;-D så vad då??? Och nu kommer jag att se ÄNNU bättre ut............genom glasen alltså, det andra är int så mycke att göra åt. Klänypa i nacken möjligen!

Fick beskedet att min närsynthet inte hade förändras, men då var det, det här med för korta armsyndromet...suck..... Optikern sa att nu jä.....ska du få se att du kommer att märka av att du har aggres.....hm progressivaglas! OCH det lätt väldigt roligt *ironisk* jag kommer väl att gå omkring som en fyllis när jag har hämtat ut dom, kanske lika bra att beställa färdtjänst på en gång.

Men det förklarar en del varför jag har haft som OTROLIG värk i axlar och nacke. Mina armar har inte räckt fram till tagentbordet i sommar, har helst velat sitta i andra ändan av rummet, i det här fallet, köket.


Sen är det ju det här med att hitta en båge.....och det gjorde jag! Med personalens hjälp, för tar jag av mej glasögonen ser jag bara 1½-2 dm, ja jag ser ju längre, men int tydligt. Skulle int känna igen ongarna om dom stog 2m bort och int sa nått! Men personalen tog fram en hög med bågar, jag synade dom närsynt, tittade mej i spegeln med näsan mot glaset och personalen sa nä int dom. Det är tur att jag känner nästan alla där så jag får hjälp med att se vad jag , dom tycker jag passar i, och jag litar fullständigt på dom. En av dom är mamma till min dotters klasskompis, från 1:an, så hon har valt mina bågar i flera år nu. Och jag hoppas hon har valt rätt nu oxå........för ska jag ha dom här i sju år innan jag ska byta, så är det ju bra att jag trivs i dom......nää det får int gå sju år tills nästa gång.


Sen är ju frågan hur man ska kunna betala dom, för det är ju int gratis. Hela sjukpension ryker då med, får int så mycke eftersom jag bara jobbat halvtid. SÅ det blir väl att gå på gatan!! HAHAHHAHAH fast då får väl JAG betala!!! (hoppas ni förstår skämtet) Nää det blir till o börja spara! Köpa trisslotter eller så blir det på avbetalning. Ögon att se med måst jag ju ha. Undra om det är billigare med förstoringsglas???


Ja, och nu har visst det fina höstvädret tagit slut, det har regnat som sjutton i natt. Hade hoppats att det skulle vara fint över helgen iaf, skulle behöva göra klar nya bänken, så det bara är att plantera till våren. Men ska det nu bara regna så vete sjutton. Dit måste vi i vilket fall som helst, det blir fullt med danssugna ungdomar här. Det är nått dansarrangemang här i stan från fre-sön. Som innehåller dans på kvällarna och danskurser på dagarna. Och min son är danstokig!! Åker ända ner till Ö-vik och upp till Luleå trakten bara för att få dansa. Och nu har han lovat nåra att från Umeå att få sova här, och det går ju bra, vi har ju stugan.

Vi hade ju tänkt hämta nå fårskit till rabatten......trevligt om det ska regna.....MÄÄ....BLÄÄÄ

Ja ja...nu tror jag att jag ska vila ett tag.....

"Det är blåsdag idag, sa Nalle Puh"

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej mamma mammma mooor! =)

Det ska bli kul att se dina nya glasögon. Dom blir säkert jätte fina.

Idag har jag inte bara lyckats övertyga min litteratur lärare att skjuta upp uppsattsen med 3 dagar men oxå att skära mig i fingret. Får se hur det går när vi far å boxar sen, om blodet kommer spruta :P

Fick även ett mycket givande svar på en fråga jag ställde till min lingvistik lärare (du vet, den där). Jag frågade vad vi behöver plugga på till tentan, och om jag ska summera vad han sa i en mening så blir det;
"Ni behöver bara kunna det viktiga... men inga detaljer".

*suck*
Jag tror jag sväljer min egen tunga snart om han inte börjar logisk.

A ja...
Puss och kram
Hero

japp sa...

Heeij..needu, vattenkokarn är man ju ett med, den får man INTE vara utan, men jag har inte fått mej nån ny än, de blir väl snart.. har ju som inte kunnat åka nånstans då jag har lily runt benen hela tiden, hon klarar sig ju inte själv.

Skönt å veta att man är duglig på jobbet iaf.. chefen tyckte jag var duktig, å de känns skönt.. som sagt.. jag e ju aldrig borta därifrån, så det är väl ett stort +.

Så nu de de en tid framöver med lite lullanlej då.. ut på gatan å lulla runt.. nog tusan ska du väl kunna samla en slant.. inte nu på sånt som "folk tror jag menar".. utan det är säkert nån som tycker synd om dej stackare, som inte kan gå riktigt rakt och ser helt vilsen ut..hihihihihihi..
Nee, nu e jag tokig, skojjar bara.

Men himla skoj me nya brillor.. de var längesen jag me kollade min syn..skulle behöva det.

Nu ska jag vila medan lily vilar..bäst så..kram på dej.Helén.

japp sa...

Helloj.. joo, Björkis i Skellefteå har nog allt.. de är "halvsläkt" till min guube som har den affären.. eller om man säger hans styvpappas tjejs son & sonhustru som har den..
De har mycket å bra grejs.. även deras egna tillverkade saker, Björkis i Kiruna.

Men jag tror bara att du får en mer välbalanserad hållning, för du kommer ju koncentrera dej mer på hur du går, så de blir nog en mer upprätt dam som kommer gåendes..hihi!

Joo, jag tyckte de var lustigt att inte veterinärerna kan sånt.. de var då dom första JAG tänkte på i den frågan, men kanske bäst å fråga på affären..ska iaf testa det nu..måste ju få bukt på Biancas matvägran, ser ju inte ut som att hon har problem me tänderna iaf..så nåt annat äre väl då.

Nee, nu ska jag få nåt gjort, har varit ute nu tjugoälva gånger redan.. tur de e fiiinväder idag.. kram på dej. Ha en mojsig helg. Helén.