Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


måndag 6 oktober 2008

Höststök i regnet.....


.....ja det kunde ju ha fått vara varmare. På lördagmorron hade vi nollgradigt kl 9.30, det kändes inge kul att gå ut och stöka bort sommare i trädgården, i stugan.
Plockade upp morötterna och mangolden, jag frös om händerna som bara den. OCH jag brukar int frysa!
Mangolden hade klarat sej trots att det har varit kallgrader i stugan. Nu gäll det bara att äta upp den innan den blir dålig.
Men jag har upptäckt att den fortsätter att växa om man vattnar den, fast den inte sitter i jord. Har ett glas på diskbänken full med mangold som jag plockar ur. Men allt jag plockat ihelgen kommer jag aldrig att hinna äta upp.
Vi var till syrran och hämtade fårskit, ett riktigt skitjobb! Och givetvis kom vi int därifrån utan att ha druckit kaffe! Fick plantor av syrran, en pelargon, hängfuschia (en av dom vi köpte från Bakker, aldrig mer plantor därifrån) och sen 2......ja jag har ingen aning om vad dom heter, tror det är en aralia, långa smala blad som är grön och gulfläckiga. Påminner om Marsipulamis svans, faktiskt, djuret i Spiro. Så nu har jag fullt i fönsterna, inga mer blommer på ett tag! Hm.....få se hur länge det går! ;-D
Det var roligt att komma till stugan, alltså mina pelargoner blommar som tusan! Tog nåra bilder på dom och lägger in den bästa här. Synd att jag int kan ha dom hemma, men sonen har astma och med 16-17 st så blir det för mycke!!
Har börjat på den nya rabatten, gjort halva ungefär. Lagt tidningar i botten, kompost och löv överst, ska köpa planteringsjord till våren. Men.....först måste vi ut på stenjakt, behöver STORA stenar.
Ja vi har ställt in trädgårdsmöblerna oxå. Ett år ringde min systerdotter som bor granne med oss i stugan, och frågade om vi skulle ha möblerna ute i vinter! Vi fick dit akut och ta in dom och tina av all snö och is.........veckan efter var det snöfritt!!
Vi var ju i stugan int bara för att stöka bort och jobba, vi vilade oxå och såg på en del av Star Trek filmerna jag köpt! Och sen så var vi ju liksom utkörda hemifrån.....ja jag hade ju lovat att "Dansmaffian" skulle få sova över här. Dom räknade ut att dom dansat i ca 24 timmar och sovit i 5..........JAG kanske skulle klara dansa i 5 och få sova i 24 OM jag hade en bra dag! Kan väl säga att dom var int riktigt kontaktbara när dom kom hit efter danskursen på söndag. Och dom hoppas att det ordnas fler maratondanser, snart...........puuh..... Sonen såg ut som en vandrande zombie t o m i morse! Men roligt hade dom haft.
Idag har jag ängnat morgonen åt att sitta i telefon för att få reda på HUR många vi blir som ska fara och måla keramik nästa tisdag............OCH kommit fram till att vi blir kanske så få att det int blir nått...BUHÄÄÄÄ. Nån av er som är intresserade????????????
Det beror bla på att ingen skrev upp att vi skulle måla då. Utom Anne, men hon har giltigt bortfall, ska till farbror doktorn, så det här gäller int dej!! Men dom andra, som var väldigt opptimistiska och APSELUT skulle måla???? DET är jobbigt att vara MORSA åt vuxna människor och jämt fråga och påminna! >:/ Undra om jag ska fråga nåra grannar om dom vill följa?
Nää jag tror jag ska ta en kaffekopp och en chokladbit, för nu har jag deppat ihop...........och nu regnar det igen oxå!
.......kaffe >:/

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha,ja det är tur att jag har giltig frånvaro.Hade verkligen velat med.Visst är det lustigt att dom vill gärna anmäla sig men när det är dax så är dom som bortblåsta.Hoppas att du få tag i några.
Vi syns på torsdag så få jag höra hur det har gått.
Kram

japp sa...

Heeij.. jaadu, du e duktig du tjejen. Japp, så då frestar jag me ltie gotta, de kan du behöva i dina pysselpauser hörru,
Hoppas de fixar sig me keramikmålningen, gör du egen du me eller?
Keramiken e ju de bästa jag vet.. i hobbyväg iaf.

Hoppas allt e bra annars? Jag har försökt sova lite, slumra på soffan, fast jag itne kan sova riktigt nu då jag har lillvalpen, men hon låg i sin bur, å de gick jättebra,nån olycka hit å dit me pink få man räkna me juh.

Ha de gött nu tjejen, synd att du inte kan få hem pelargonerna, de var ju såå vackra. Kram Helén.

japp sa...

Men guu, för bövelen.. sååå himla fina grejor hon har där på den ateljen.WOW säger ja bara.

Å jag mår å få frestas me lite gott på min sida, så ni andra ska bli riktigt sugna på gott..hihihi.. japp, jag kan ju inte vara själv som bara hivar i mej allt slisk å sånt..nepp..hahahaha.

Hoppas de löser sig me kursen..kram på dej. helén.