Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


lördag 18 oktober 2008

Förvirrat!

Hur ska man tyda det här?! "Ni får endast ha handbagage men ingen väska"
Min dotter ska till England på språkresa och fick det här beskedet. Ja då började min hjärna att jobba eller spöka rättare sagt!
1. Men jag kallar ju ALLA väskor för väskor, även handbagage.

2. Om jag har en väska får jag ha den som handbagage?
3. Räknas bara handväska som handbagage, men inte ryggsäck t ex?
4. Eller menar dom att ENDAST handbagage får föjla med på resan, köp kläder där!


Ibland kan den enklaste beskrivningen ställa till huvudbry. Personen som skickade ut instruktionen tycker säkert att det är självklart vad som gäller.

Ja ja, he oonschee!
Ha en trevlig helg!

1 kommentar:

Gårdsromantik sa...

Precis sådär är det!
Hjälp vad vad man får gnugga de grå.

Menar du att de inte kör pusslet på Söndagar!!!
Måste jag kolla.
Kram Maud