Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


torsdag 30 oktober 2008

Kan det vara vintern....

...som är på gång? Vad är det meterologerna säger, hur många dygn ska det vara kallt innan det räknas som vinter?
Nu har det då iaf varit kallt nästan hela veckan, ca -2 varje dag.....är det vinter då??

Imorse när jag var ut med Kiba, kring halv åtta, då snöade det.......i 5 minuter! =D OCH jag började längta efter skidsäsongen! Ja.....int att åka själv, men det går ju så mycke på tv! Längdskidor helst.

Det flög över 11 knölsvanar idag och jag hörde ett gäng nu ikväll alldeles för ett tag sen när jag var ut sista svängen med Kiba......dom vill väl hinna iväg innan dom blir fast här uppe, kan ju int ta flyget ner till värmen. Hm.....flyget ja....hoppas int alla går i konkurs!

Men.....det blommar i blombänken!! Mina Tidlösa blommar, flera blommor, det är ganska kul! Mitt i allt det kalla, rimfrost och vissna löv, kommer det ett helt gäng med rosa blommor, som påminner om krokusar. Och DOM bryr sej int om att det kommer snö int!

Nää nu är det nog sängdax....men tänk...Skellefte AIK leder elitserien!! HEJA AIK!!!!!
Natti natti...

3 kommentarer:

japp sa...

Halloj.. håller me dej.. yippie å grattis Ske-å.. vi håller på dom me, såklart lite på Lule me förstås, mest på Ske-å dock, skitkul, första gången på 27 år.

Meh, va säger du.. vad var de för uppfödare som är sån???? Trist.
De ska ju finnas där för sina valpköpare, de ska ju försöka ställa upp å svara om valpköparna har funderingar åfrågor, inte skärma av så.. trist.
Men duu, man klarar sig ju utan utställningarna me.
Som uppfödare vill då vi kunna finnas tillhand OM våra valp-familjer funderar över nåt eller bara vill höra av sig..de tycker vi är viktigt.. å vi vill ju ha en inblick i valparnas liv å se hur de går för dom. Inga krav på utställning eller tävling eller så, men som stöd å att vi finns där..å att vi får ha kontakt, lite då å då iaf.

Nee, trist me er uppfödare, hoppas de e bättre me denna hundens uppf. då?

Så ni har hunnit få lite snö? Inte vi...än. Nu ska vi iväg på affären, de blir väl dollar å vildmarksshoppen, presenter i mängder.. 3st som fyllt å en fyller idag.. guu, allt hoooopar sig nu. Kram på dej å trevlig halloween. Helan.

Anonym sa...

Tack det behövde jag höra.... tror jag ska radera dagen ur tiden och börja om från början :)

kram

japp sa...

Heeij kerstin..

Japp, de var visst nån som inte kunde läsa i min blogg, så har jag haft hos andra förut, men jag har bara startat om sidan, så har de funkat. Men jag bytte iaf, tur de finns fler sidor å välja mellan..man lessnar ju ganska fort.

Joo, visst luktar de gott.. å himla gooer å söööt e han.. trist bara att de bor i Kiruna, de är såå långt bort, eller nån timme tar de iaf, man kikar ju inte förbi i all hast iaf.

Hoppas allt är bra me dej annars?
här skiner solen å jag har varit en långprommis me BIanca, ska gå me Lowiz sen.. hade tänkt ta Lily på stan, å gå en sväng, men hinner inte idag..heller..hm, Måste glasera lite grejor till keramiken ikväll.. har inte hunnit i veckan.
Ha de gött..kram på dej. Helén.