Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


fredag 10 oktober 2008

Vissa dagar är det tur att man har.....








....."goda" vänner, som kan hålla en varm till kropp och själ!
Har ni sett reklamen i tv, hunden som symboliserar värk och dom söta små hackspettarna som ska föreställa HEMSK huvudvärk???

Ja.....min värk är inte nån irriterande Fox terrier som hänger i byxbenet! Det är ingen hund alls. Just nu känns den som ett envist monster som bitit sej fast i höften, knäna, axlarna, armbågarna och handlederna! Ett stålgrått tjurigt monster, ingen hund! Just nu är jag ingen trevlig människa......det svider och bränner och molvärker! Och jag blir ARG!! Vad har jag gjort nu då eftersom jag fick sån värk, eller ska jag skylla på vädret?!

Jodå, jag har "Hackspettar" oxå, fast dom liknar mest en gammal gam....eller nått, inte Disneysöta små fåglar, som jag vill se mer av! DJUPSUCK.............jag har antagligen varit ute och gått för mycke, fast jag tycker att jag SKA banne mej klara av det. JAG skyller på vädret!!!


MMMM........MARABOU!! Tur ATT dom finns oxå! =D Jag är nog familjens största cholkadoman....Jag blir choglad av choklad!
Mörk choklad ska det vara. Och gärna till kaffet.....två flugor på smällen liksom. Och en humör höjare, när man är värkig och deppig. Innehåller visst oxå seratonin, nått som vi fibromyalgiker behöver massor av. Men den mängden.....ja int kan man smälla i sej den i choklad int, även om det int skulle va så dumt! Man får blanda ut med lite banan emellanåt...;-D
Ja, nu har jag klagat tillräckligt! Nu ska jag sätta på perkulatorn.......hm....Vi har ett par kompisar fråm Örebro, dom var uppe en sommar. Tillslut kunde killen int vara tyst : Alltså, sätter ni på vad som helst här uppe??? =D Så det blev en kurs i norrlänska! Och en del har anamat vissa ord! ;-D Som "he" ett praktiskt ord som kan användas till mycke!
Nää kaffe var det, sen promenad och vila. Hoppas nu att det int är lika halkigt som i morse, snacka om att bli tagen på sängen (äsch nu var vi där igen) Gick i godan ro, när jag plötsligt var vänd åt andra hållet....MEN jag stog på benen!! Så ta det lugnt och bytt till vinterdäck!!
Ha en trevlig helg!

3 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Visst är det bra att kunna pysa lite i bloggen!
Jag är lite sugen på att pröva spikmatta - jag skojjar inte. Såg den hos plingen. Gör visst ont utav den i någon minut sen tar kroppens eget "morfin" över och man mår som en prins...
Kostade naturligtvis multum...men det kanske är värt det?

Hoppas det känns bättre och ta det lugnt med promenader.
Ja snart är det dubbdäck dom gäller!

Kram Maud

japp sa...

Halloj.. jodu, nog e de dags me vinterdäcken nu, jag körde sakta sakta från jobbet igår morse.. de var inte kul... de kändes rejält, å efter de regnet som fallit så var de klart de var halt.
Guu, så gott me choklad.. tyvärr kan jag inte äta den me pistage, nötter över huvudtaget går bort, för min nickelallergi.. men gött e de.
Den chokladen är annars såå goo å bara ta nån bit av då å då..å bra me mörk sådan.

Jaadu, vi kan allt "sätta på" mycket här uppe.. hahahaha.. då fick han sig en liten lektion i vårt mål, inte dumt. NOg låter de dumt me allt "sätta-påande" men vi här uppe förstår ju varann iaf..hahahahaha.

Needu, nu ska jag vila lite.. ta ut lillskruttan först. Har varit på stan å köpt tyg till Biabädden nu, de bidde svart långhårigt teddy på ovansidan å svart bomull under.. de fanns vitt, men eeeh, nee, inte till mina voffsar..hihihi.
Ha de gött.. å ta de lugnt i halkan, å duu, krya på dej.. hoppas du får vila å må gott emellanåt me. kram Helén.

Anonym sa...

javisst är det jobbigt med den här värken,samma symtom här.Ska i allafall få komma till farbror doktorn i morgon sån tur är,då du, ska det klagas hehe om det nu hjälper.Hoppas att du känner något bättre idag.Massor med styrke kramar
Anne