Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


måndag 13 oktober 2008

ÄNTLIGEN!!!

Ja, vad sitter hon där och skriker i nu då?! JO...äntligen har Kiba börjat löpa.....ja så roligt är det väl int, men jag höll på tro att hon skulle rent skippa alltihop eller vänta till julafton! OCH på julafton vill vi int ha nått sånt int! Hon var på väg in i löpen redan när vi flyttade från stugan, men kom av sej när hennes kille flyttade från kvarteret, ner till centrum....suck...(tror jag iaf)
Ja hon tyckte väl int det var lönt, kavaljeren borta, ja det finns andra hanhundar här, men.....en har kastrerats, var visst jobbig???? Och så Bobo förståss, men han är lite rädd för våran lilla hund, själv är han nästan dubbelt så stor, lurvig spaniel. Och blir så glad när han ser oss på håll.....sen ser jag riktigt vad han tänker: OH SKIT!! Var det HON! Fast Kiba gör allt för att ställa in sej, så ser han ut som han skulle vilja bli osynlig!

Men så fick vi ju nya grannar som har två tikar, en mindre schnauser, Alice och en flat, Dito.............hm, jag har undrat sen dom flyttat hit om hundarna kanske heter Alice båda två, dito betyder ju "samma sak"....men så kan det väl i nt vara???=D Iaf så har dom satt igång med att löpa och då tänkte väl Kiba att det är väl bäst att snabba på så man int blir utan kavaljer! OCH julafton är räddad! 3veckor....lika bar att ställa fram skurhinken.


Annars har helgen varit lugn, vinterdäcken är på. Och vi tog en snabbtur till stugan och grävde ner dom lökar jag glömde hemma förra gången, men nu är dom nere. Sen "hittade" jag ju förståss en Kärleksört på Coop Bygg, som såg så ensam ut.......hehehe
Den är numer nedgrävd på baksidan i rabatten här hemma......och givetvis grävde jag upp en massa lökar, som jag int vet vad det är, jag grävde ner dom och hoppas att dom kommer upp och att det int blev alldeles tokigt nu! Alltså, nu får jag int köpa fler lökar eller plantor hit hem, förrn jag vet hur jag ska ha det! Vars jag än sätter ner spaden så poppar det upp lök!!


Har varit duktig idag! Torkat fönster och bytt gardiner i sovrummet. Och nu förstår jag varför jag hade så ont förra veckan, jag torkade fönster då oxå! Bara jag int blir värre så, för i morrn ska vi ju och måla keramik. Tillslut......blev vi 4 kanske........Men jag har tänkt ha trevligt i morrn i vilket fall som helst, så det så!

Nu är det visst middagstid, igen. Älgfärs med kantareller kan det vara nått?
Ha det!

1 kommentar:

Gårdsromantik sa...

Mums! Det kan vara något!

Tänk att man kan längta tills att tiken löper - men nu förstår jag...inge kul med hinkar under julgranen.

Får se hur länge det där lökstoppet gäller.

Kram Maud