Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


torsdag 11 december 2008

Jullunch....

.....att man ALDRIG lär sej av misstagen! Att man ALDRIG lär sej att man behöver int äta av allt! OCH att man behöver int äta upp allt........ALDRIG!


För visst måste man smaka på allt, man kan ju gå miste om nått gott!


OCH äta upp allt, det blev man ju lärd som barn att man MÅSTE!


SÅ nu............är jag OTROLIGT proppmätt.....OCH ska troligen int äta nått mer i år, som det känns just nu.
Men jäsiken så gott det var, eller som mamma skulle ha sagt: FY så gott!


Vi hade avslutning i hantverksgruppen idag, och det blev att gå på Skeria, Luleå universitet, och äta julbord. Det är tvåorna i kockutbildningen, blandannat, som står för maten. Och dom hade lyckats bra! Det fanns många rätter som jag skulle vilja ha recept på! Som: matjsillsröra på pepparkaksbotten.....SUPERGOTT!! Det fanns en sillröra på Västerbottensost, glöggkryddad sill och massor massor med mera!! När vi hade betat av sill och lax, då var vi mätta, men då var ju skink och sylta delen kvar! Och varmrätterna och desserterna!!! HJÄLP...... dom skulle ha delat ut Doggybags!!


Till efterrätt...oj oj.......cheesecake med kanel...kunde ha tagit HELA kakan och sprungit! Dom hade gjort chokladpraliner , risalaMalta, plus allt "fikabröd", frukt...........


När sista klyftan av mandarinen åkt ner, började alla fråga: Hur mår du?? Du ser int ut att mås så bra?? NI då !? Ni verkar int heller må så bra!!! NI är ju likbleka!!

Vi insåg att vi alla hade fallit i samma fälla.........FÖR MYCKE GOTT, PÅ FÖR KORT TID!! OCH givetvis hade ingen kameran med! Kanske lika bra, sju tanter som nästan int tog sej från bordet kanske int är nån aptitretare! HAHAHAHAHHAHAHA!


Men, trots att jag ett tag trodde att jag skulle måsta ringa räddningstjänsten, så tog jag mej en runda på staan. Inhandlade julklappar och flytande, mjölk...nån mat var int att tänka på!


Och nu mår man ju riktigt gott! Och kommer nog att sova riktigt gott.....bara nu int min sängkompis ska ut i natt, igen....hon har sina hyss! Vaknade inatt av att jag fick en stor kudde i ansiktet, det var Kiba som kastade den, när hon bäddade upp husses halva av sängen! Men jag var alldeles för trött för att protestera.

MÅste bara få avsluta med att det......är världens konstigaste ljus ute! Det är mulet och har börjat snöa lite, men jag tror att om komun släckte ner gatlyserna här, skulle det iaf vara ljust! Det känns lite som att gå i solljus, väldigt dovt ljus. Och det måste bero på att allt ljus nerifrån staan lyser upp himlen som är mulen?! Jätteskumt......

Näpp nu ska jag lägga mej och jäsa klart......RAAP!
Natti natti

1 kommentar:

japp sa...

Men guuu.. ojojoj, bidde ju mätt bara jag läste de du ätit, å kunde äta.. ojoj, varför hörde du inte av dej, jag kunde ju hjälpt dej å bära hem allt..hehehehehe. Mye smarrigt!

Japp, såklart Kevin ska vinna.. tror nog han gör de me, men Alice e ju duktig me.. men inte tillräckligt, om jag får tycka..hehehe.

Hoppas du har de bra idag.. så du skurar me rock´n roll.. japp, här e de just nu blandat, man blir så less samma.. men jag brukar sätta på lite olika radiokanaler, så de blir lite dittan å dattan.. blir bara jobbigt å först ösa järnet, å sen en tryckare me svabben.. hmmm. tror jag tar en stadig rock-kanal nästa gång jag me.

Ha nu en myzig "kevin-kväll"..kram på dej. Helan.