Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


tisdag 9 december 2008

Sparkföre idag!


Hallå!
Ja, jag ska börja och tacka så mycket för all beröm jag fick för min julberättelse! TACK!
Och det kanske blir fler berättelser så småningom. Det är ju nu när man börjar bli till åren kommen, som man börjar minnas vad man gjorde när man var liten.....hehehe ;-D
Och det behövs int mycke för att hjärnan ska trigga igång! En händelse, en sak, ett ljud, ett ljus eller oftast en doft. Som igår kväll. När jag var ut sista rundan med Kiba, möte jag grannen. Och när vi gått en bit stannade vi båda två, med näsan i vädret.......det luktade söndagsstek! Klockan 22.30 på kvällen! Vi tittade oss omkring och undrade vars vi skulle gå för att få njuta av den, men vi kunde int lokalisera läckerheten. Och då mindes man ju söndagssteken hemma, alltid stek på söndagen. Nått som man nu mer int gör så ofta. Nu äter vi gärna fisk istället.
En annan doft som jag minns väl är kombinationen av nygräddad sockerkaka och rakvatten! Vilken jäkla kombination! Men det var lördagens dofter hemma. Mamma hade bakat och brorsan skulle iväg på dans, stod och visslade och rakade sej. Och innan dom for iväg fick jag oftast en Pix-ask, varför har jag ingen aning, jag var ju snäll ändå....*vissel vissel*
Ja nog med det! Bilden har min systerdotter tagit på en av sina många turer med kameran. Och NU är det sparkföre! OCH det knarrar under skorna när man går. Biter i kinder och näsa, jag märkte det.........var på fibropromenad idag, fibroföreningen kom till kyrkan och betalade vårat fika! Väldigt generöst av dom..........men vi får hålla oss till en smörgås och en kaka med kaffe/te, nått mer och vi får betala själva. OCH dom är alla tidsopptimister!!! Vi hinner alltid fika klart innan dom dyker upp! Men dom betalar ju fikat så man ska int klaga.
Pratade med Mats igår kväll, han jobbar ju i Umeå, och där hade dom visst inge roligt väder igår, regn och regn. Här fick vi 5 cm nysnö! Och hade kallt.......norrland verkar vara ett avlångt land!
Nu har månen kommit fram! Ja, det är int många timmar ljust nu, fast solen har faktiskt varit framme idag, väldigt väldigt låg, men det finns kvar!
Nu ska jag villa nacken och huve!
Ha en bra dag!

Inga kommentarer: