Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


måndag 1 december 2008

Baka, baka kaka.....

Hallå!

Jaha...då var det bara 23 dagar kvar då.....tänka sej vad tider går fort, särskilt NU den här månaden! När man var liten då......tog ju ALDRIG väntan på tomten slut!!

Här har det varit ganska så lugnt i helgen. Annat har det väl varit med vädret......hrmf....
Vaknade på lördags morron men FRUKTANSVÄRD värk!!! Och som vanligt förstod man ingenting, int jag heller fördendelen. Tills jag drog upp rullgardin och tittade ut. VA fasen det regnar ju!!!! DET är ju inge ovanligt den här årstiden, men nu har man ju hunnit bli bortskämd!

Jag trodde iaf att jag skulle bli tokig....are än vanligt. Hela v. arm pulserade i värk, som ett flipperspel, och genast tänkte jag vad har jag nu gjort!? Hängt gardiner sa hjärnan! Jamen.....jamen det brukar jag ju kunna, sa jag.

Anledningen till den extrema värken berodde givetvis på gardinerna OCH väderomslaget, men jag har en skada i armen sen ett par år tillbax, under "min slalomkarriär" Fastnade med handen i skidliften och.......slet troligen av nåra nerver och kanske ledband. DET hade känts bättre om jag ramlat, men fastna i liften!? Ont gjorde det iaf och ont gjorde det på lördag! Armen och axeln har blivit ett fibroställe som kommer att värka så länge jag lever! OCH nu vågar jag ju int ta dom där jäkla tabletterna jag köpte heller!!

Läste i Norran om en tjej som provat på laser och blivit bättre, men det var visst bara för dom som provat allt redan.......och jag kommer mej ju int för att ta tabletterna!! HAHAHHAHAHHAHA

Ja ja.......en får väl skylla sej själv!!

Ska iaf börja julbaka, räknade ut att om jag gör en sort varje dag fram till jul, har jag 24 sorter! OCH så många behöver jag int. Verkligen int, då får vi äta kaker till midsommar! Ett år hade jag barna till hjälp, vi hade väl ett dussin sorter! Tillslut spydde vi bara nån sa KAKA! Men det var när dom hade hemkunskap, och det skulle tränas hemma, sen bakas på kaffeet i skolan som 6:orna hade på fredagar. Där fick föräldrar och andra komma och fika, varje fredag. Kaffeet finns kvar än och drivs av årets 6:or. Sen skulle det bakas för att säljas på skyltsöndag till en resa.......tror int den blev av......så det blev en jäkla massa kakor det året.


Men jag har iaf börjat med Makalösa, ingen julkaka, men jag bakar kakor så sällan, att allt blir "julkakor! Det är såna som innehåller russin, men jag brukar "he" dit blockchoklad...mums! Sen får vi se vad jag orkar baka. Saffransbullar blir det och nån mjukkaka. Bakade en saffranskaka i helgen som var jättegod, från apoteket faktiskt.

I morrn ska promenadgruppen på lunch ner på schtaan, ska bli gott. Nä nu ska jag sluta, har suttit och rättat och tagit bort, jag stavar som en kratta idag!!

tror jag lider av alshemerslight! För jag kommer ju int ihåg vars bokstäverna sitter på tangenbordet.....
Ha det!

1 kommentar:

japp sa...

Hahahaha.. jaa, du e bra tookig du..haha.
Men guu, 24 sorters kakor, de skulle vara nåt. å du, du är INTE ensam om å vända om orden å måste rätta hela tiden.. de gör jag nu å har fått göra det länge nu.. tur jag vet om att det är felstavat.. åsså vänder jag på de 2-3 första bokstäverna, så det kan bli rappakalja av allt.. ojojoj.. alzeimers-light, var de så du sa.. japp, då har jag väl alzeimers-medium då.. tjohoo.. ojojoj, göudskålla.. joo, de e ja de.

Nepp, nu ska jag göra liiite nytta.. jag är väl den enda som inte har NÅT uppe i julväg, å min guuuube verkar ha kastat upp allt på vinden, hittar bara några stjärnor, resten är väck.. kram på dej vännen. ha de gött. Helan.