Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


onsdag 17 december 2008

Paus i stöket


Hallå!
NU har jag nog klarat av klapp inköpen klart....tror jag, ska ju ner på staan med dotra oxå......och då kan det ju föjla med nått mer! ;-D
Jag och sonen gjorde en runda igår och köpte julklappar, eller som han säger: Viktigaste är att få en SAFFRANSSEMLA!!! OCH jag håller med! Fy tusan så gott, nu känns det som jul!
Men urk....vilket väder, värkväder.....takdropp och slask. Traktorn har varit förbi och grusat gångvägen, och tur det för jag vet int vars jag har mina skridskor......om jag har nåra????? Det var blankis imorse när jag var ut med Kiba och hon försökte gena hem i alla korsningar! Hon gillar int heller det här vädret, man blir ju blött om tassarna!
Ja......nu är det int många dagar kvar till julafton....hm...JAG är som barna var när dom var små....KOMMER INT TOMTEN SNART!!!! hehehehehe.....OCH jag har redan bestämt vad jag ska köpa mej efter jul, för jag får nog int det till julklapp, en spikmatta! Undra hur det går för Gårdsromatik i Luleå?? Måste nog höra efter. Men det blir det, plus en massa nya blommor, att ha inne alltså ;-D Kan ju berätta att mina farhågor angående den lilla julstjärnan jag köpte, har hänt, den har gått till dom sälla jaktmarkerna......alltså komposten. Den levde int länge! Så nu har jag inhandlat nått nytt, som jag int vet vad den heter, men den har röda bär. Och hoppas att den lever över jul iaf. Så nytt i fönstren och bättre blodcirkulation, så får det bli.
Upptäckte att jag stavat som en kråka i förra inlägget! "....grannen var överklädd med pumlor och glitter...." HAHAHAHAHHAHAA nä så långt har det int gått, för grannen, även om hon är i tidigaste laget för mej, klär granen på 1 advent. Det skulle givetvis vara granen! Det är svårt med svenskan ibland, eller om det är fel på tangentbordet.......Nää jag skyller det på den envisa huvudvärken som jag dras med, nått måste man ju skylla på!
Ha en bra dag och halka int!

3 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Visst är det trist med regn - nu ångrar jag att jag klagade på snön.

Imorgon skall vi iväg och köpa de sista klapparna - vi far minsann utomlands;-)

Kram Maud

japp sa...

Hahahah.. grannen är överklädd me pumlor..joo, ja tackar.. najs.

Joo, nog tror ja he ornsch sä.. men de e ju trist, då man hade ganska många favvo-sidor å kika på.. inte vet jag ju nu vart jag får tag på dom igen.. de är ju som värst.
Men jag får väl börja bygga nytt, å få en fin bakgrund, om de nu går.

Nee, inte kul me regn, meh.. hade ni inte snö nyss?? Vi hade ju me lite regn åså.. de töade, men inte allt for, de hann bli mörkt, men nu fick vi lite till igår å förrgår, myzigt. Vi lär ju ha en fin vit jul.. såå najs, sen får de gärna åka efter trettondagen.

Hoppas du inte stökar å bökar för fullt nu.. ta de lite lugnt me.. kram på dej å ha en underbar jul.. hoppas du får din spikmatta.. annars ska du absolut unna dej den, den är visst årets klapp på hälsokost, sa de på hälsogården idag.. jag köpte mej vete till värmedynor, nu blir de kuddar till tusen..hehe..kram Helan.. GOOOO JUUUUL!

japp sa...

Tack desamma.. julgodiset fixar tjejerna här imorrn.. kram på dä. goo juuula! helan