Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


onsdag 17 juni 2009

Åntligen sol och klar himmel!


OCH en massa jääkla mygg!
Fast dom vill jag int fota, så det så! Men Purpur apeln blommar, en massa röda blommor.

Har ägnat dagen åt plantering, av pelargoner i massor, förstår int att jag hade så många! Räknade till ca 9 st ute och då är det ändå 6st inne. Sen försökte jag mej på att köra trimmern, grästrimmern alltså.....öjöj....vad det gick tungt! Gräset är ju jättetjockt och saftigt, så man funderar på om man ska göra en sallad! Undra hur korna mår ????

Men jag har fått klipphjälp.....dotra skjutsade hit sonen, som är här nu och kör för fullt.....mellan myggattackerna! Så jag här hundvakt till schäfern Olli.
Kiba är lite reserverad,men det går bra för det är Olli som bestämmer. OCH hon är då världens snällaste hund tror jag! 11 år och beter sej som en valp!!
Sen så har Kiba fått två nya "kamrater" , fyrbenta gnäggiga saker! Grannen har en massa travhästar och dom betar nära vägen. Så varje gång vi går förbi så ska det hälsas, luktas OCH beta gräs tillsammans! Undra om hästarna tror att Kiba är en mycker lurvig häst, eller om Kiba tror att det är två jättehundar i hagen!?
Ja sen så ska ju Kiba hälsa på ALLA som hon brukar hälsa på, på sommarn, så jag har fått gå "gårdmela" och tala om att vi är här nu! Men få är ju hemma och inget kaffe blev det!

Ikväll blir det till att se " Miss Marple" älskar alla dessa sommar deckare som sänds nu. Väntar på "Morden i Midsomer"!

Undra vad man ska äta i midsommar?? Det var längesen vi grillade grillspett, köpa lite fläskfile, kyckling och småkorv. Paprikor, lök, svamp, zuccini...vad mer??? OCH en stor sallad, med fetaost! Tur man är proppmätt just nu, annars skulle jag bli hungrig!

Nä bäst jag slutar, ryggen värker, har nog planteringsvärk, jordsäckarna var tunga....ah jag har sysslat med styrketräning idag! Släpa 50 kilos säckar hit och dit......

Ha en trevlig kväll!

2 kommentarer:

japp sa...

Heeij.. meh, så gooa troll på bilden då.. å en schääääfer.. så skoj för Kiba å få en kompis å leka me, en gammal dam me barnasinnet i behåll, de e skoj.

Meh, har du sån lyx å slipper klippa..nee, nog är de jag som får göra det här.. tror jag ska passa på nu.. ut å klippa.. Kan du inte skicka upp grabben hit å klippa, så jag får vila lite.. hehehehe..tror de är därför jag har skallevärk, för att jag tänker på gräsklipparn..heheheh.. pleeease, skicka upp han..hehehe.

Nee, det kan vara ganska rofyllt å klippa faktiskt, då får jag ju det som jag vill.. å allt blir klart på en gång. Bäst å passa på då sola skiiner..kram på dej nu å trevlig Midsommar..Helén.

Anna-Paulina sa...

Hej. Tack för kommentaren inne hos mig, kul för då hittade jag hit. Gillar att besöka nya bloggar. Läste att du har fibro, min mamma har också det så vet hur det kan vara. Gräsklippning sköter gubben, ibland är det positivt ha hösnuva = ) Kika gärna in igen till mig och var med i min utlottning på www.pysselverkstaden.blogspot.com
Ha en härlig midsommar/ Anna-P