Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


fredag 12 juni 2009

Sommar sommar SOMMAR!!

NU drar vi till stugan för i sommar! SKÖNT HÄRLIGT........aahh.....ÄNTLIGEN!!!
I morgon börjar flytten av kläder, prylar och åter prylar och blommor! Det brukar bli minst två svängar innan allt är på plats. OCH ändå så har vi det mesta där redan......förstår int riktigt hur det blir så här?!?
Vi brukar komma ner på gatan......då får vi sno första gången och hämta nått, sen kommer vi upp till Östra Ringen, då är det bara att vända...OFTAST är det potatisen som glömts, sen blir det första rondellen........men har vi glömt nått efter den så får det vara tills vi ska hem nästa gång, för det ska vi ju.........post ska hämtas, bortglömda uttorkade blommor måste räddas.....

Har fått beskedet från VC, om födelsemärket jag tog bort och det var OK, så då behöver jag int oroa mej för det i sommar.

Mats och dotra är ute och springer just nu.......dom har tagit Kiba med sej, undra hur det går? Hon har varit så trött och slö sen hon löpte, att hon är rent utav jobbig! En promenad som brukar ta ca 30min, tar 40 min...OM jag lyckas få ner henne från bron villsäga. Hon stannar vid varje korsning och vill hem........sen sover hon. Vill int vara ute heller. Undrar så smått om hon är på väg att bli skendräktig???? Våran första tik blev det efter varje gång hon löpt, men det har gått för lite tid efter än. Hon kanske bara har urusel kondis, det kanske är SÅ enkelt. Hon får ju egentligen bara gå det jag orkar gå, för dagen. OCH så klantig som jag är, så kan det ju bli väldans korta promenader! ;-D
Vi får någ träna i sommar jag och vovven.

Hoppas jag kan skriva i sommar........att datorn i stugan funkar.....att jag nångång får låna nya laptopen......isof blir det skriva av!
Ha en trevlig helg allihop!
Kram

2 kommentarer:

japp sa...

Heij tjejen.. needu, inte får du smita ut till stugan helt å hållet utan dator va.. vara borta så länge..;-)
Jo, de ska bli så fint när altanen är klar.. nu är de bara golvet å trappen kvar, ska hämta trallvirke på måndag, blir så roligt å få en ny altan, där ska man mysa varma dagar.

Hoppas nu att ni får det alldeles utmärkt härligt på stugan, och att voffsen blir frisk eller vad hon nu har.. lustigt, kanske är de bara en skendräktighet..hoppas ju de.

Ha de så bra..stooor kram från mej Helan.

japp sa...

Heij.. nee, jag tänkte väl de.. inte kan du väl åka utan den heller..heheheh.
Japp, de regnar här me..trist.
Men de ska väl regna för å sen bli fint, eller hur, vi ska ju ha finvädret nästkommande vecka då jag blir ledig.. japp.. jobbar bara till veckan, sen ledig 1v å jobbar helgen efter, sen semeeeeester..skönt.

Ha nu en fin söndag, å njut inne i ljudet av smatter på taket..kram på dej. helén.