Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


måndag 15 juni 2009

Köksfönsterbilder en regnig dag

Ja fy vad det regnade igår, byavägen rann förbi köksfönstret. Och lägdan blev vatten fylld och full med storspov! Men dom ville int vara med på bild!



Det här är en av våra snöförstörda pilar, den bättre av dom två........men....
den här är värst! Och det var den som jag trodde skulle gå att fixa till, men den ser hemsk ut! Och nu med allt vatten, så blir grenarna supertunga. Det blir nog till att kapa mer, kanske allt och låta över delen bli en ny krona.

Såg i morse när jag var ut på morgon promenad med Kiba, att grannens regnmätare stod på mellan 15-20 mm. Så det kom mycke regn igår......och nu räcker det för ett teg.
Vi hade ju tänkt få klippa gräsmattan INNAN midsommar......gräset är ju snart över 1 dm och gräset har börjat blomma. Vilket int är så bra, min systerdotter som bor granne med oss är gräsallergisk. Men nu när det regnar så dämpas det en del, men sen.......

Fick fint besök idag! Dotra ringde och sa att hon skulle komma hit på lunch, och den hade hon med sej. Så jag fick dagstidningen oxå. Alltid trevligt när dom kommer på besök, även om det bara blir åtochfram.

Har börjat städa........fy så tråkigt, vill ju hellre vara ute......
OCH jag fick ha laptopen!!! hehehehehehehehe

Nää en kaffekopp och sen spikmattan, japp den följer oxå med hit.

Ha det bra i stugvärmen!

Inga kommentarer: