Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


onsdag 3 juni 2009

Då var man vacker igen......

...tillklippt och färgad......röd, inga nyheter här int! Man försöker verkligen att ta vara på tiden i frisörstolen och bara koppla av, men......mina tankar rusade runt bland sommarblommorna jag sett på Buketten alldeles nyss OCH om jag skulle snöra ut pengar på nya DD-cupor, behåar alltså....
Visst kunde man ha tänkt på annat när man satt där under färgen. Men.....bättre tänka på blommor, än att tänka på all planering inför stugflytten! Vad, hur, när, om och ifall......

Efter frisören blev det nya behåar, och givetvis sommarplantor. Och medan jag stod och valde, ringde sonen.....han var hungrig sa han. Så vi träffades och gick på Kanel och fikade, trevligt med oväntade sammankomster. Efter det skulle jag hem, men....stötte på dotra mitt på torget, så det blev en tur ner på Clas Ohlsons, SEN hem....OCH jag slapp att vänta på bussen, fick bilskjuts hem!

Efter middan blev det en snabbtur till stugan för vattning och letning........JAG vet att jag förra året vi var till Piteå, köpte nya väggamplar......MEN vars tusan är dom?!? Nu har jag ju köpt blommor till dom! Vi letade runt i garaget, verkstan, lillstugan och inne i stugan, puts veck! Det värsta är......att jag int kommer ihåg hur dom såg ut, och ingen annan verkar det heller! Mats tror dom är vita, dotra tror att dom är svarta och jag har fått för mej att dom är grå........dom var väl för bövelen int flerfärgade heller!?

Ja ja det löser sej. Nu ska jag gå å sova och försöka låta bli att riva upp såret, efter stygnen. Vaknade i natt av att jag var blodig! Hade på nått sätt lyckats riva upp det, så det kan int ha varit riktigt läkt. Hittade ett plåster som int var så trevligt, när jag tog bort det i morse satt det så hårt att jag fick ett blåmärke!! Så ska väl int plåster vara???

Näpp Natti natti!

2 kommentarer:

japp sa...

Heeij.. jaadu, plantorna skulle jag me behöva inhandla, ska sätta ut på graven å även här hemma förstås.

Men lilla gooa vän..hihihi, nu börjar jag då faktist ha lite mer hopp om mitt minne.. du har då riktigt virrat till det me dina amplar å allt.. de är nog bara jord och rötter i din knopp just nu.. blommor, blommor å åter blommor.. men jag kan tänka mej att de snart knoppar ut å ser huuur vackert ut som helst där inne..hihihi.
Jaadu, skämt åsido, tur man kan skojja va.. eller hur.

Nu ska jag ila en sväng på Dollar, ska se OM de finns foppatofflor, mina favvisar här inne är helt utslitna..dags för nya 30kronors..hihi.

Kram på dej.. hoppas du fann dina utemöbler.. här blåser de me, friskt å skönt, å solen skiner.. kram helén.

Lallis - liv och leverne sa...

Hoppas att du har en fin dag idag
KRam Lallis