Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


söndag 7 juni 2009

EN.....liiten vårbild.....

......i den svinkalla månaden Juni!
Det här är den andra sorten av narssicerna......som heter nånting, men det har blåst bort! Och givetvis har den redan blommat ut, men jag är lite trög med att få in bilderna samma dag som jag tar dom...........plus att datorn har krånglat.
"Stammarna" som syns bakom är min pion! Som sattes förra hösten och nu är full i knoppar, bara dom int fryser bort! Vi har haft minusgrader nåra nätter nu. Ormbunkarna har frusit, men dom överlever nog.

OCH.......vi har hittat mina totalförsvunna väggamplar!! DET var säkert min gubbe som gömt dom längst in i garaget. Jag skulle aldrig "he" dom dit!!!! Men när han är i städtagen då........ställer han grejor i andra grejor, bara för att det ska ta mindre plats...och det är väl int helt fel, men..........man ska minnas vars man stoppa dom oxå!
Så dotra hade rätt, dom var svarta! OCH jag var int på väg att bli senil iaf!

Annars så har vi hållit oss hemma i helgen, int varit nere på staan och kastat ägg på vissa typer av folkgrupper, som jag int skulle ha nått emot att kasta både det ena eller andra på! Tycker egentligen int dom har nåra rättigheter alls. Men för allas skull höll vi oss hemma. Det har varit nog stökigt nere på staan utan oss.

Har varit och röstat till EU-valet.........egentligen, så vill jag int vara med i EU! Kan JAG få gå ur, va?!? Tycker int det har blivit SÅ mycke bättre, bara en massa konstiga bestämmelser, som passar andra länder, men int vårat kära Sverige. Men nu är det röstat iaf.

Solen skiner och det ser fantastiskt härligt ut ute, tills man öppnar dörrn och verkligen går ut! Långkalsongerna har åkt fram igen. Igår var det bara +6.........regnade och blåste.
NU vill jag ha sommar!!!!!

Och int vann Svergie över Danmark heller! MAN MÅSTE göra mål när man får chansen!!! 
Och nu spelas det tennis, men är int så intresserad....så jag har int lagt vilka som spelar på minnet! =D
Nä...måste ta en värmande kaffekopp.......innan det blir middagsstök. Motorcykelfolket kommer på middag.
Ha de och frys int bort!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för idag.Vad fin du var i håret.
Fick ni er nån kaffe sen jag hade gått hem hihi.Har inte testat pralinerna än,ska nog spara dom till kväll när gubben är hemma,annars äter jag väl upp dom när jag väl har börjat.
Ha det så bra.
Kram Anne

Anonym sa...

Har ätit min andel av pralinerna,Hjälp så goda dom var,måste nig gömma asken så gubben får sina,annars äter jag upp dom,HJÄLP
Anne