Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


måndag 22 juni 2009

Äntligen!!

Äntligen är nya och troligen sista planteringen klar, men man vet aldrig ;-D
Men jag har burit sten klart för ett tag, och det har nog Mats oxå. Det är tungt!! Nu får man hoppas att det överlever det man satt. Köpte lite för liite plantor.........man kan ju hitta nån annan stans...eller hur? ;-D Tänk om jag hittar nått som jag sökt efter och int har nånstans att sätta det????? Hemska tanke!


Jaha...och det här syns ju int så bra...men det är faktiskt en vild växt som gjort sej hemmastad i mitt stenparti. Det blommar nästan hela sommaren, så den har fått stanna kvar. Plockar bort när det blir för mycket och inkräktar på andra plantor. Tror den heter "Teveronika"

Sen måste jag ju sätta in nåra foton på Kiba och grannens hästar! Det är svårt att hinna ta dom verkligt roliga bilderna. Men hon verkar int längre vara hästrädd iaf! Dom "betar" lungt tillsammans. Och hon är svårt att få därifrån OM hon int har fått hälsa på sina kompisar, det kan jag säga! För det är ju int alltid hästarna är så intresserade!

Ja, idag verkar iaf värmen komma på besök. Ska passa på att hänga ut tvätten så den får torka ute, det luktar så gott! BARA nu klädlinan håller! I fjol brast den när jag hängde upp tvätten.....jättekul, bara att tvätta om. Sen ska jag försöka hålla mej från planteringen och ogräsrensning idag, även om det är ett måste. Jag har haft huvudvärk varje kväll nu ett par dar och det beror nog på det, ogräset alltså....ja och en del stenlyftning förståss. Men en vilodag ska jag väl ändå klara av!

Vi har beställt ny bäddsoffa hit, vi ringde i morse och den var bara att hämta. Men......givetvis så har vi fel bil.......har lånat ut våran till sonen och hans tjej dom ska iväg på danskurs utanför Östhammar nånstans. Och hon har bara en Kaa. OCH dom ska tydligen ha med sej HELA bohaget, så dom fick ta våran bil. Men.....hur ska vi få hit soffan, hon har ingen kula på bilen??? Hoppas Mats får tag på brorsan sin.....

Nää nu ska jag hänga tvätt.......
Ha en bra dag !

4 kommentarer:

japp sa...

Hej hopp... så nu har du planterat klart.. de tror jag att ja me har.. iaf sommarblommorna.Har inga fler krukor att sätta blommor i, så vi får se, tror de räcker för iår.

Nu har jag iaf varit å köpt mej dynor till de nya/gamla trädg.möblerna vi köpte på annons i lule igår.. 500kr för trägrupp.. inte illa, me iläggskiva å allt..positionsstolar å allt.
De får hålla i år, ska bara betsas å fixas, har skurat dom idag iaf.

Hoppas du har en fin dag annars.. de började bra här, sen kom regn å åska.. nu är de borta, men de ser lite lurigt ut. Kram på dej..Helén.

japp sa...

Hahahaha.. jaa, du e rolig du..;-)
Men de e ju bäst å göra som guuben vill, för husfriden, eller hur.

De är såå ljuvligt nu å bara mysa på altanen.. mår såå gott här nu. Å tur att min laptop funkar, så man verkligen kan sitta här å mysa å ändå göra lite "nytta"..hehehe.. blogga. Kram på dej.. ha en fin dag. Helén.

Nim sa...

Ja där ser man, vänskap går över alla gränser. Det är så gulligt.

rabatten är ju jättefin, om jag orkade skulle jag fixa nåt liknande. Men min familj är botad från stenplockning sedan några år, då plockade vi massor av småsten.

Här är det redan 22 grader, men en frisk vind blåser så man kanske kan ligga i solen en stund.

Ha det gott

Maj

bc.svensk Online sa...

hej hej =)
Va kul att du "kikade" in & skrev lite granna =)
Ser att du oxå går omkring med "värk" ..Jobbigt,jobbigt,men man får som ta dagen som den kommer,vilket för mej innebär en del tid på Ortopeden,men de får gå de me =)
Ha en skön sommar du med,passa på att njuta av värmen nu då den är här men akta dej för "direkt solen" =)
Kikade igenom din blogg med & såg eran stuga ,var har ni den ??
Soliga hälsningar från Byske//Carro