Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


måndag 3 november 2008

Blandad kompott...då och nu






Lite blommor i novemermörkret?? Fantastiskt egentligen, att det kan blomma nu. Fotot är nåra år gammalt, Tidlösan är tre gånger så stor nu! Det året som det här togs hade det redan snöat och blommorna kom upp genom snön. Jag försökte förtvivlat att skotta över dom så dom INT skulle komma upp, men se det gick inte! Dom blommade i veckor, tills det kom så mycke snö att dom snöade över.


Men vilket värkväder vi fick!! Nu alltså.......lördagkvall trodde jag int mina ögon när jag såg på termometern......-9,8! Fast det var ju på den digitala termometern, kvicksilvret hade sjunkit till -14,5! Så nånstans därimellan var det väl. På söndag morgon var det -0.......och då gick det upp ett liljeholmens, det var orsaken till min exploderande värk! Jag gillar int att det håller på och hoppar upp och ner, temperaturen!


Men vi tog en tur bakom Vitberget på lördag, innan vi for och handla. Det finns många små tjärnar bakom Vitberget och alla var frusna, så tjock is att det gick att åka skridskor om man nu skulle få den tokiga ideén! Gubben påståd att det skulle gå att köra bil på isen....OCH varför skulle man nu göra det?!?
Jag vill ju helst int gå ut på isen om jag int vet att det är bottenfruset, nästan, så varför med bil?? Deffinitivt inte säkrare iaf, även om jag använder bilbälte..........och det finns krockkuddar.....åker vi igenom drunknar vi ju!!
















Måste bara få sätta in några bilder på våran förra vovve, Asterix, en Soft Coated Weathen Terrier som var världens snällaste och fortfarande mycket saknad. Bilderna är tagna på en av tjärnarna för nått år sen. Och han var något misstänksam innan han ens provade att gå ut på isen. Han gjorde nåra tabbar när han var mindre, som att hoppa rakt ut från bryggan i svärfars stuga, i tron att det var is, men det var öppet vatten! Så han var inte förtjust i att bada!
I samma veva togs en bild av, kan det vara Star Trek?!? Två rymdskepp som kretsar runt en måne???? Näää två djupfrysta näckrosblad och en isklump! Mats tog en massa bilder, för det var spegelblankt!
Ja, om jag vill lägga in nå bilder nu, så kommer det att bli gamla bilder. Min kamera är på väg på språkresa till England just nu.........sitter och väntar på samtal att resan har gått bra. OCH försöker att int oroa mej för mycke, bara liite. Ja, jag är int orolig för kameran utan för dotra! =D Kameror finns det många!
Fick ett bra tips av Hontass, det finns en värmedyna på Jysk! Den måste kollas, först o främst om den finns här i staan eller om dom kan ta hem. Nog för att jag är en OTROLIGT varmlivad person, men när det värker hjälper ju int det nått vidare, man blir ju kall invärtes liksom. OCH den är int lika plågsam som spikmattan, men den ska kollas oxå. Artic Gem här istaan har den visst så jag ska ta mod till mej och gå ditt och kolla. Mod, jodärför att hon som äger det alltid försöker pracka på en en massa som man int vill ha! T e x så ska min värk försvinna med bergskristaller i trosorna!!! AJ AJ AJ AJ AJ !!! Jag tror det går lika bra med en Ipern fast tejpad på höften!! Så det så!!

Nu ska jag vila mina fingrar och dra en filt över mej!
ha det!

1 kommentar:

Gårdsromantik sa...

Det värsta jag vet är att åka bil på isen! Menar han verkligen allvar - ja jag skall då inte pröva!!!

Vacker blomma!
Hoppas det blir bättre väder för din värk.

Kram Maud