Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


fredag 28 november 2008

Det känns konstigt att stå och......

....sätta upp julgardiner och solen lyser genom fönstret!! Det brukar ju mest regna vid den här tiden. Eller som förr i tiden, för länge, länge sen.....snöstorm, men det var på den gamla goda tiden när man var barn, jag är ju så förskräckligt gammal! HEHHEHEHE....


Men nu är dom uppe och adventstaken är i fönstret, har tjuvstartat lite. Adventstjärnorna ska nån få hjälpa mej med. Nu har mina knän sagt i från!

Har gjort två jularrangemang med blommor. Köpte 5 sorter när jag var ner på onsdag. Har satt tre i den ena krukan och två i den andra, ska "pynta" dom senare, kanske bäst vänta och se om dom överlever först. Ja, julstjärnan är väl den som stryker med först, har ingen lycka med dom. Nu är det här en mini, men det spelar nog ingen roll. Tror jag ska ta och föreviga dom, bara jag lär mej dotras kamera! Min kommer ju int hem förrän efter Lucia. Hoppas verkligen att man får se nåra fina kort då! =D

Sen det här med att pynta.......det blir faktiskt mindre och mindre för varje år, fast det märks int........måste ha haft kopiösa mängder för! Är liite svag för tomtar, så det brukar alltid bli nån ny varje år. Så jag tänkte att nu ska jag int köpa nån.........men det sprack, jag har ju för tusan målat en redan!! =D
Men vissa saker måste fram, för att det SKA kännas som jul, som tomtar...........adventstjärna, ljus, kryddor, apelsin med kryddnejlikor, kanel, saffran, färger, rött, guld, halm.....OCH en stor potion lugn och ro! Bara att sätta sej med en kopp kaffe, tända ett ljus och bara känna alla juldofter.....och t ex lyssna på Celine Dions julplatta. Vet int om Metallica har spelat in nån än?! ;-D


Näpp nu ska jag ta en kopp kaffe........och sen vila!
Ha en trevlig Advent!

1 kommentar:

japp sa...

Hej å håå.. wow.. du pysslar å har dej.. jag har inte satt upp NÅT än, å vet inte om jag hinner idag heller..men de får komma då de kommer..känner bara att jag INTE orkar passa tider hit å dit jämt.

Joo, visst är hon goo, å vi e såå stolta att de gick så himla bra i helgen. Ska bli skitkul å följa valparna, å OM de vill ställa ut dom åså.

Hahahaha.. jadu, de är roliga filurer.. men du fick den iaf å äta me sked..såklart, blir man matad så är de ju bäst..hehe.

Hoppas allt är bra annars?
Stöka inte på å pyzzla för mycket nu, du måste ju få lite ro i adventstider me. Kram på dej. Helén å flocken.