Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


måndag 16 februari 2009

Kände ett OTROLIGT....

.....behov av att göra av med nå pengar idag! ha ha ha
Så jag for först till tandläkarn.....och trots att jag inte hade nåra hål så gick det på över 700 spänn! OCH jag är ganska säker på att han har pillar i nån plomb, så den kommer att ramla lös om ett par månader eller två! Allt för att få mer betalt! Det brukar bli så, jag är van. Mina gamla amalganfyllningar vill int längre vara med och det är väl bra att få byta ut dom, men det blir så DYYYRT!!

Sen tänkte jag, att när jag nu ändå är på staan och förstör pengar....så går jag och köper en spikmatta. Är i stort behov av en sån, tror jag iaf, men efter den här värkveckan med dålig sömn och humör, så provar jag snart allting!! Men.....den var slut! (sparade lite pengar iaf) men får den på torsdag.

Sen gick jag på Se o Synas och fixade solbriller á 350 kr.......och nu ska det väl blir oväder bara för det!!! Men gu så skönt i den här ljuvliga solen, nu ser jag vars jag går!

Ja sen försvann det liite pengar på Body Shop.....hm "men du, det fattas bara 45:- till en gratis present"....hm...hon som jobbar där är en OTROLIGT bra försäljare, undra om hon är släkt med kvinnan i Piteå som har kläaffärn i Småstaden?!? DIT till den kläaffärn går jag aldrig mer, för jag kommer ALLTID ut med nått som jag int skulle köpa!!

Ja och dessutom, tog sej int bussen ända hem, det blev stopp i backen hit upp så vi fick gå! Ångrar att jag int köpte en semla till tröst fika! Det var en sån där miljöbuss, satt och tänkte att nu jäklar smäller det! Biogas...kan det explodera????

Annars har helgen varit lugn....hm. En tur till stugan och lasta av resten av skåpen. Men......jag var så otroligt trött i lördags! Anledningen var min gubbe!!! Han både pratar och går i sömn och kl 2 väckta han mej och sa: vi ska väl stiga upp snart?........VA?! DÅ hade jag just lyckats somna!!!! Kl 6.30 var det dags igen...ska vi int stiga upp snart? DÅ hade jag fått sova i 4 ½ timme!!! Så jag var int på det bästa humör på alla hjärtans dag! Jag var något mordiska! Men som tur är så går det mesta över och jag orkade faktiskt se melodifestivalen. Gissade rätt på alla finalister, fast det kanske int var så svårt.

Nu ska jag vila på min spikm.......NEJ! ja vila ska jag iaf!
Ha det!

2 kommentarer:

japp sa...

Halloj.. tack för att du hänger me å peppar mej me min vikt.
Jodå, ingen risk att jag slutar me nåt gott för de.. du ska veta vad mycket gott de finns för GI.. mer fetter å sånt me.. ojojoj.. jag längtar ibland efter en ggoo gräddig efterrätt.. me jordgubbar å andra frukter.. de ska vi ta nån helg här framåt tror jag..de är ju tillåtet.
Man slutar ju bara me bröd, socker, pasta, potatis å ris.. de KAN jag klara mej utan.. japp.

Men guu, så härligt få unna sig riktig shopping.. jag shoppade loss i lördags.. krille var i Finland, så jag var iväg å shoppade en jacka på Team Sportia som jag sett ut..
Så du har träffat på en sån expedit här i Pite..va..hihii.. har du lyckats pejla in en sån..hahaha.. joo, såna finns n og lite varstans.. men jag har börjat å kunna säga nej, inte kul om man blir påtrackad nåt man inte vill ha ens.. nee..stå på dej tjejen.

Nu ska jag rota lite i frysen..kram på dej. Helén.

japp sa...

hahahaha..nee, du kan vara lugn, men jag vet vilka du menar.. men man går bara förbi där när man är i småstaden...mestadels.
Men jag är ju sällan på småstan heller.. var iof i lördag då jag köpte min jacka.
Men släkt är vi INTE.. så du kan pusta ut..hihihi.

Jooo, håller me dej ibland, många bloggar å hålla reda på.. men jag vill inte missa nån av mina vänner.. så jag svarar, om än bara ett hej nån gång.. de är alltid nåt..hihi.. kram på dej. Helén.