Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


tisdag 17 februari 2009

När det regnar och solen skiner.....

....då säger man att trollen hänger tvätt.
Men vad gör dom när solen skiner och det TOKSNÖAR då?????

Vi har haft riktigt knäppt väder ett tag här idag! Började med -25 i morse, ingen höjdare att gå ut, men vad gör man int för husfriden...VOVVOV! Sen blev det fibropromenad, som jag kortade ner till bara att gå till kyrkan å fika......jag gillar kylan, men int min astma! Och "vi" har världens bästa städerska på kyrkan! Hon hade bakat hemgjort räkpaj! Hon får såna ryck ibland, så hon hade gjort så alla som kom dit fick köpa en bit..........OCH givetvis började snacket IGEN! " alltså hade dom tänkt att man skulle bli mätt på det här????" Jag vet int HUR många gånger vi har förklarat för vissa i gruppen att: det ÄR ingen lunchrestaurang, det ÄR ett fik!!! Att gå dit och tro att man ska få äta en lunch som man blir mätt av, är int meningen. Det finns iaf créps, pajer, sallad och stora smörgåsar att välja mellan, plus allt gófika! Men nån lunchrestaurang är det int och har aldrig varit meningen att vara. Jag får ett frispel snart!! Men pajen var supergod och jag var nöjd!

När vi kom ut.....toksnöade det och sken sol! Vi gick och tittade och försökte komma underfund med varsifrån det snöade, förutom uppifrån, för himmlen var blå! Så vad gjorde trollen tro???? =D Så nu är det mer än bara rimfrost i träden!

Annars så är det väl mycke som man kan få frispel av......som bråket i skidskytte VM! Det är som barna som bråkar i sandlådan! Givetvis ska regler följas, har man åkt fel så ska man diskas, även om man heter Björndahlen. Hade det varit en svensk, tysk, ryss som åkt fel så hade han diskats. Det är upp till lagledningen att tala om vilken väg man ska åka! Jag anser det här, nu int för att svenskarna skulle ha fått bättre placering, utanför att det ska gälla alla som åker. Givetvis ska även svenskar diskas om dom gör likadant!
Och sen det där med mordhot av Ferry och Nilsson! Ja ja, dom är ju int såna som kan hålla tyst precis =D men att ryska maffian ska lägga sej i! HAR man dopat sej får man ta koncekvensen av det! ÄR man så feg att man måste ta till sånt, då ska man lägga av. Men.....det finns ju fall där dom aktiva int har känt till att dom fått otillåtna medel. Men jag tror dom är få. Man har inget i idrotten att göra om man dopar sej så är det.

Nää, nog om det här! NU blir det vila.......
Ha det!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är roligt ändå fst att jag spyr :-)

Kram

Anonym sa...

Hej!! Nu har till och med lilla skåne snö! Tro det eller ej :) Hoppas du lever där uppe i Norrland! Kom och tänka på dig när jag tittade på Mästarnas Mästare, jag hejar ju på Elofsson så klart :) Saknar hans gästbok och alla er! Det var en rolig tid! Hoppas allt e bra med dig i alla fall! Kramar