Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


fredag 6 februari 2009

Lavinfara råder!!















Eller nått sånt! Iaf är det samma björk som nu knappt syns på första bilden...och dom stackars pippifåglarna är utan mat, men hur ska jag ta mej dit?????

















Och det här är en gångväg, ska iaf föreställa det, det var det i går iaf. Men vad som hänt i natt..............Tur att man har snälla grannar, jag stog på mina "bara knän" och skrapade under ytterdörrn, så jag skulle kunna stänga den, då jag fick syn på grannen. SNÄLLA SNÄLLA kan du skotta åt mej???? Han hade kört fast på den obefintliga parkeringen och väntade på en traktor som skulle komma och dra loss bilen. Så under tiden skottade han åt mej. Måste nog köpa blommor.


Nu får vi hoppas att det ger sej ett tag, så man hinner frakta bort all snö. Traktorn är här och skottar igen, imorse körde han bara som rätes, såg ut som en skogsväg ungefär.

Men.......solen HAR varit framme, blek vintersol lyste genom dis och snöflingor, DÅ passade jag på att ta promenad, behövlig både för hund och människa. Det var liksom kris, Kiba är så van att få gå ut på baksidan men där går det ju int att vara nu......
HJÄLP matte jag är kissnödig!!!!!!!!
Ha en trevlig helg i stugvärmen och kom ihåg att det kommer en efterlängtad vår om nån månad.....eller två, och sen får vi vara arga på alla maskrosor som kommer i gräsmattan!
Bye bye!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jädra trångt å få bort snön i schtaan. Gillar bilden med Kiba. :)

leoni sa...

Jösses.. jösses.. JÖSSSEESSS va snö! Samtidigt som det ser besärligt ut så ser det musigt ut ..

Kram :)