Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


fredag 27 februari 2009

Tidningsanka i farten eller....

" BRONSET ÄR KLART
Charlotte Kalla har just korsat mållinjen och lagkamraterna Lina Andersson, Britta Norgren och Anna Haag och Charlotte Kalla skyndar till"
.....eller har landslaget kommit på hur man klonar åkare?? =D DET har jag länge efterfrågat! Kloning av bra åkare, eftersom vi tydligen int har så bra tillväxt på sådana! För det kan väl int räknas som doping?!

Kul iaf att tjejerna tog ett brons......för killarna går det ju int så bra för, 6:a idag låååångt efter vinnaren. Men att slåss mot Petter Northug är som att springa i stark motvind, vilken spurt killen har!! Hoppas han körde slut på sej idag, så vi har nån chans i 5-milen!

Sen så slog ju AIK, Luleå med 3-2.........så vi är med i slutspelet JIPPI!!! Skulle faktiskt vilja ha upp fler norrlandslag. Och att elitserien tog in fler lag, det diskuteras väl om det.

Ja...annars så skiner solen och vars snön som skulle komma tog vägen det vette sjutton, härligt är det iaf. Man börjar gå och snegla på en bra snödriva att gräva ner sej i och sola! Vi har gott om dom här, just nu. Tänk sitta där med kaffetermos och fika....suck...snart om nåra dar står solen lite högre så, DÅ blir det snöhögen här utanför.

I helgen kommer dotra hem och hälsar på. Och vi ska....har iaf tänkt gå ut och äta, fira sonen som fyller år till veckan. Hon har varit snäll och köpt te åt mej från Kahls i Umeå, Grön Chai, hon är tekurir!

Och imorrn är det ju mer schlager, håller på Agnes och Sarah Down Finer OCH hon operasångerskan.......nu kommer jag int ihåg vad hon heter, men jag håller en tumme för henne.

JO jag har ju vart på bokrean! Köpt två böcker som jag ser fram emot att läsa, "Flyga drake" och "Tusen strålande solar" av Khaled Hosseini. Spännande! Sen hittade jag...hehehehehe....."Jag vill ha choklad" Och där fanns receptet på kladdkakan jag la in på bloggen PLUS en massa annat smarigt! =D

Nä nu ska jag inta spikläge =D
Ha en trevlig helg, med eller utan schlager och sport!

Kram

1 kommentar:

Anonym sa...

jadå jag har ett mycket bra recpet på tomat marmelad:) Har de inte hos mej just nu, men jag lägger upp de till dej:)