Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


fredag 13 februari 2009

Vilken härlig dag!

SÅ här vacker var det i morse när jag gick på hundpromenad! Fast solen hade nog kommit liite längre upp. Jag har int tagit den här bilden och vem som har gjort det vet jag int, men vacker är den.
Just nu är det fullt med rimfrost i träden, solen skiner och klockan är 14.51....vi går mot vår......hm, kanske int skulle ha skrivit det, nu är det väl snöstorm i morrn!
Har iaf gjort så lite som möjligt i dag, alltså bara sett på tv, käkat praliner och druckit kaffe. Ungefär....inga praliner, sett på längdskidor sprint och det gick ju bra för di svenske, bra det inför skid-vm till veckan.
Ja...jag har varit medvetet lat för att få bukt med värken. Men det är svårt att sitta still och int göra nått! Det går väl när man har feber och är "sjuk på riktigt", men att liksom VÄNTA ut eländet, att det ska ge med sej, det är svårt. Men jag är på god väg att bli av med eländet bak i nacken iaf, bena häng int riktigt med än......Kiba skäller fortfarande på mej....
Och i morrn blir det att stiga upp tidigt och se skidskytte...........tror int det.....int före kl 9 iaf! Varför kan dom int hålla till där vi har samma tid??? Sydkorea??? Mellan 6-8 på morgonen?!
Ja och sen var det ju Melodifestival här i staan, håhå jaja.......det var ett herrans liv på torget i går, i tältet som dom satt upp...så jag fick min dos av slager medans jag väntade på bussen! Ska väl höra låtarna och se vem som går vidare, men sen får det bli nått annat på tv! Må bäste Måns vinna!
Jaha.......sonen är på väg till Ö-vik på dansmara, sicket tok....nä man får vara glad att dom int håller till bland parkbänkarna i parken. Och dansa kan han! Men man är alltid orolig när dom ska färdas på vägarna, även om dom är försiktiga så kan ju nån annan vara oförsiktig.
Nä nu får det vara nog för idag. Ha en trevlig sport/slager helg!
Bye bye

3 kommentarer:

japp sa...

hallojsan.. tuusen tack för din pepping på min viktsida.. :-)

Så skoj me dansmara.. önskar honom lycka till.. kul!
Åsså önskar jag nog me att Måns ska gå vidare, men annars så tycker jag att första deltävlingen var en KATASTROF, nästintill iaf...Petra Mede var inte vad man trott.. nee, å inte sångerna heller.. ne, in me Luuk igen, de var iaf underhållning.. åsså Björn Gustafsson förstås.
Så tycker vi i detta huset iaf..hihi.

Nu ska jag kanske ta mej i kragen å rasta voffsarna lite.. har varit uppe sen 4.30..krille åkte me grannen till Finland, skulle lämna våran Camaro för lackering.. spääääännande!

Kram på dej denna Alla Hjärtans daaag!Peppa gärna på mer i min viktblogg sen.. allt stöd är välkommet..hihihhi

vi hörs. Helan.

Nim sa...

Måns måste vinna, även om man inte hört låten....

Här är det på väg att bli en härlig dag, känner att jag verkligen vill gå ut med hundarna, de börjar bli lite väl energiska här inomhus. Chaya har urinvägsinfektion och jag törs inte ha henne ute så länge.

Ha en trevlig Alla Hjärtans dag.

Kramar

maj

japp sa...

heeij.. hoppas er helg varit bra?
här har de varit ganska lugnt å skönt. Krille var ju som sagt i Finland igår, kom hem vid 17..
sen var de lite hockey å syrrans dotter å kille kom.. så vi hade trevligt.

Nee, inte ska jag nu stressa ner vikten på så kort tid.. de får väl ta den tid de tar. man ska ju inte heller bli tokig i vågen.. de får man passa sig från.
Men jag hoppas de ska gå bra.
Ha nu en supergoo natt.. å en fin måndag..kram på dej. helén.