Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


söndag 19 april 2009

April, april....

....väder, så ini norden! =D
Trodde jag såg i syne när det blev snöstorm på fredagkväll, 3 cm snö kom det. Trodde vi skulle måsta ut och skotta! På lördag kl 14.00 satt vi ute på altan och fikade i solen, då hade snön tinat bort!
.........men idag har det varit aprilväder, igen.....hagel, regn, sol och snö.....

Helgen har gått i städandets tecken. Kom på att det är nog banne mej snart tre veckor sen jag dammsög. OCH för att int alla gäster i morrn ska få akuta astmabesvär, så anställde jag gubben till att dammsuga. Han brukar vara bättre och mer nogrann än vad jag är! ;-D
Bara att plocka undan saker..........kläder, skolböcker.....hm, undra vems det är?!, skor, slänga reklam som av nån anledning bara hamnar under rumsbordet, försökt få ett antal stolar fria från "jag lägger det här, ska ta upp det SEN" föremål.........försökt plocka ihop alla hundleksaker i en korg, som genast tömdes ut på golvet igen. Det blev ÄNNU roligare att tömma korgen, när det var full!

Har även bakat, kladdkaka......OCH allt detta för mina gäster i morrn! NU skulle jag OXÅ önska att dom som sagt att dom skulle ringa idag och tala om ifall dom kommer eller int, hade gjort det! För nu vet jag int hur många det blir. Men skit samma........kommer int alla, blir det mer av kladdkakan kvar!

Vad vi mer har gjort idag...jo grillat ute för första gången i år! OCH så himmelskt gott, annat än att grilla i ugn eller elgrill! Bara lukten, hoppas snålvattnet började rinna hos grannarna!! Man blir alltid så grillsugen när man känner att nån grillar i kvarteret! 

näää......det är nog bäst att gå i säng.....medan man ÄR trött, så man nt piggnar till igen...
Natti natti 

4 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Hoppas att du har en fin dag idag.
Kram Lallis

Emma sa...

gissa vad som är uppdaterat!

//dotra

japp sa...

heeij.. ååh, så härligt, grilla.. vi har inte börjat än.. men de kommer nog snart de me.
Ska väl börja starta upp vår inglasade altan snart..längtar, de är ju såå skönt.

Jopp, de ska bli såå härligt å få komma bort lite i sommar.. äntligen.
Vi kommer nog fåå såå härligt där.

Önskar dej en gooer natt..kram på dej. helén.

japp sa...

Heij.. needu, de går alldeles utmärkt å gå en sån kurs jag går, vi fick å får varje termin nån sprillans ny elev, där är de ingen skillnad på gammal å ny keramiker.. det är så lätt å lära sig.
DET KAN ALLA.. å vi tar emot me öppna armar, i den mån plats finns såklart.

Hoppas allt är bra idag, en sån här fin som denna.. vi har strålande sol å ganska så härligt ute. Nu ska jag städa vidare, hundhår ööööööööverallt.. kram på dej. Helan.