Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


måndag 13 april 2009

Våren är här!

....eller?! Jamena.....när man sett svanar, tofsvipor och........motorcyklar, då är det väl vår?! Sett krokusar blomma och tulpaner nästan på väg upp, översvämmade gångtunnlar och bararmade motionärer!? OCH.......+42 ute på altan!!!! =D Då ÄR det banne mej vår!!!

Våran altan ligger åt söder och är i lä, så +42 ÄR int så konstigt, men det gick knappt att sitta ute! Men, jag undrar om sörlänningarna förstår att vi KAN ha varmt den här tiden och fortfarande ha 50 cm snö kvar?? Ja, det var ju int 42 i skuggan, men +11 är int fy skam det heller.

Har fått altan avskottad så nu blir det till att sitta ute och njuta.......OCH bara för det kommer det att komma en kallfront med snö, hagel och drivis!
Hela dagen har gått i slapparens tecken, jag har int gjort nå. Annat än kokat kaffe. Vi blev t o m bjudna till svärfars på middag, hamburgare......ute på deras inglasade altan. Alla var där, barn och barnbarn......vilket gjorde att huvudvärken int var långt bort! HAHAHHAHAHA! Men misstolka int det, utan vi hade trevligt. Men när bröderna B kommer igång och diskutera, så....ja och svärmor har rätt, så blir det livligt!! Men IDAG hade hon rätt! Heja svärmor!!

Ja.....nu blir det vanliga veckor igen, man har ju ingen som har påsklov längre. Mats och dotra har åkt iväg till Umeå och sonen är hos tjejen, det är bara jag och Kiba hemma. Hade tänkt börja med den andra boken som jag köpte på rean, av samma författare, Khaled Hosseini, " Tusen strålande solar", men jag har fortfarande den andra boken i väldigt färskt minne kan int riktigt släppa den. Det är int ofta man känner att man skulle kunna läsa om en bok direkt efter man har läst ut den, men så känns det. Och det är int ofta man läser varje ord i en bok, men så har det varit. Den lämnar en saknad efter sej och en eftertanke.

Men.....det hindrar ju int att jag går och lägger mej och löser sudoko.......men jag kanske ska stänga vädringsfönstret först, riktigt sommar är det int än. Men snart! =D
Natti natti

1 kommentar:

japp sa...

Heeij tjejen.. wow.. de var varmt. Riktigt så varmt tror jag inte de var här.. igår hade vi iaf 23grader på vår solsida, men vi gick i t-shirt, samma i förrgår.
Rensade å donade så man var iof svettig av de.
här sitter grannfrun ute på altan i bara linnet, å cykelbyxor,hon sitter å stickar.. så de är nog ganska varmt..förmodar jag.

Hoppas dagen blir bra hos er.. jag ska dammsuga nu efter våra 3 håriga huliganer.. kram på dej.Helén.