Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


fredag 17 april 2009

Nyfiken i en strut!

Det är kanske ett plus och bra i bland. Men....jag är hopplös, varje gång jag ser ett nytt program/uppdatering till datorn, börjar jag slicka mej om mun, som jag såg värsta kladdkakan! DET där MÅSTE jag pröva!!!!

Google Chrome vad är nu det tänkte jag. Och hjärnan började fantisera om allt möjligt, bättre uppkoppling, kunna komma åt ALLT jag har på google, mail, blogg, foton, almanacka......UTAN att behöva logga ut och in jämt, kanske? Men det är ju en webbläsare, behöver jag EN till jag har ju Windows (fördet är väl en webbläsare, där ser ni hur mycke jag vet :p) Eller ska jag ha två?? Det här är världsliga problem! HAHAAHHAHAHAHHA! Så jag har grubblat och grubblat...så kom sonen hem och jag frågade honom om han viste vad det var......och vips så hade han installerat det!!! Jag hann int med. Så nu kör jag med två webbläsare.......ska kolla OM google är så bra som dom själva säjer. TYCKER att det går liite segare, men det kan ju bero på datorn oxå.

Har försökt göra så lite som möjligt idag, men jag har iaf bakat en morotskaka, nått måste man ju ha i helgen! Den är t o m nyttig! Gjord på matolja. Har plockat undan kläder och sånt......ska ju ha Tupperwarepartaj på måndag. Gästerna måste ju ha nånstans att hänga ytterkläderna....och sitta.

Oj..varm VARM.....sitter här med en nybryggd kopp kaffe och en nygräddad morotskaka......JAVA heter kaffet jag köpte,ser lite svagt ut.......OCH Kiba dreglar =D...mja kaffet smakar bra
Kakan är så enkel, bara "he" ner alla ingredienser i matberedaren och köra, bra när axlar och huvud int vill vara med! Vispa kan ju vara rena döden, elvisp oxå.

Nä nu ska jag sluta svammelprata. 
Ha det!

2 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Så himla gott med morotskaka:)
Ha en fin helg
Kram Lallis

Nim sa...

Ja du, jag är likadan med nya intressanta saker. Det är ju bra för man ska ju lära sig fem nya saker för att hålla hjärnan i trim, int för att då jag har märkt av det. I tre dagar har jag haft klart för mig vilken mat vi skulle ha ikväll, sedan stod jag och lagade nåt helt annat. Sån är jag just nu, är det våryra eller håller jag på att få mässfeber. Det är ju trädgårdsmässa nästa helg och dit ska jag.

Ha nu en riktigt trevlig helg.

Kram Maj