Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


onsdag 22 april 2009

Är det nån som minns.....

"John Wayne Is Big Leggy" med Haysi Fantayzee!? från 80 talet nångång???? Inte jag iaf!! Sitter och lyssnar på Spotify och har tagit fram låtar från 80 talet.......OCH det är mycke man int minns, har dom överhuvudtaget spelats nångång!?

Det är deffinitivt kul att botanisera bland gamla och nya låtar. Plötsligt upptäcker man att en del av dom gamla godingarna fortfarande håller, även mot nya låtar. OCH låtar som man vägrade ens lyssna på, grupper som man vägrade säga namnet på, faktiskt int ÄR så tokiga, man blir t o m liite nostalgisk! =D OCH kan låta riktigt moderna!

Sen......träffar man på nått som man ÖVERHUVDTAGIT int kan begripa att det fick spelas in! Som ovanstående låt! Det är nästan så man måste hit med antisimex och bespruta datorn!!!!

Sen hittar man låtar, som man vid första "anblicken" kan sätta en spänn på att dom var med i årets Melodifestival!! =D  "Waiting For a Star to fall" med Boy Meets Girl, den låter bitvis som "Higher" med.....ja nu kommer jag int ihåg det!

Ja, det är väl int SÅ konstigt egentligen, med all den musik som skapas, måste  det ju börja låta som nått som redan är skapat. Man får visst använda ett visst antal takter från en annan låt, så det är int konstigt om man tycker sej känna igen  en massa låtar man aldrig hört!

Eller som sonen sa: det hör att dom spelar med riktiga instrument. Och det kan det ju ligga mycke i, nu mer görs nog mycket på dataväg. Man hittar låtar som fortfarande spelas, men i ny tappning. Vissa låtar verkar aldrig bli omoderna. Upptäckte för ett tag sen att sonen, danstokig som han är, lyssnade på mycke musik från 70 och 80 talet, musik som nu spelas på dansgolvet! Han kom och frågade om jag hört den och den låten, för den var så jäkla bra! Och när jag lyssnade var det ju en "gamm"låt!!! Som man dansade disco till och som nu i nytappning spelas av nutidens dansband, som Shake. 

Ja, men tack ock lov för musik!! Ny eller gammal...........bara int alltför mycke dansmusik, allsång och Harry Brandelius!
Ha en bra dag!

Och förresten...vem tusan är Duane Eddy?????

1 kommentar:

japp sa...

Heeij.. jaadu, han vet jag INTE vem de är.. men jag har me gått igenom lite gamla låtar, jag gillar ju sånt.. du har nog hört min musikspelare.. å jag byter lista lite titt som tätt..
Den låten " waiting for a star to fall" är bra.. joo, den liknar mycket "Higher" med Johan Becker å gänget.. nu kommer jag inte ihåg vad den gruppen heter.. jag gillar den iaf.


Jaadu, fiskbenet.. usch, de hade kunnat sluta mer illa.. man får passa sig noga,b åder för stora å små ben.
Hoppas allt är bra idag? Guu,så härligt de var här före 7 imorse, varmt redan då.. hur ska inte dagen sluta då.. va.. härligt!
Hoppas du får njuta lite på altan idag då.. de ska jag försöka göra.. kram på dej. Helén.