Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


söndag 12 april 2009

Så var man hemma igen....

....efter en veckas ledighet, skoterkörning, frustration över datoreländet, sol, regn, snö, bokläsning och tillslut SOL!! Och en massa kaffedrickande, känner att magen mår därefter.

Men datorn......DEN är ett kapitel för sig! Och mest konstigt ÄR att dotras bärbara gick koppla upp hur bra som helst, medan våran stationära bara skrek: ALLVARLIGT fel i bla ha blaha! Och tillslut la sej på rygg och vägrade släppa in oss! Nu går funderationerna om vi ska införskaffa en bärbar vi oxå, vi får se vi får se.

Har varit på påskmiddag hos syrran, väldans supergo sillsallad.......och jag glömde givetvis receptet i stugan. Min bror var oxå där med frugan och sonen. Det är trevligt att träffas alla så där emellanåt.

Och eftersom eländet har krånglat så har jag "fått tid" att läsa! Och jag har läst en bok som jag köpte på rea, "Flyga drake" En bok som jag köpte därför ALLA köpte den och sa att den var bra hade dom hört.........typiskt mej. OCH den var bra! Jag läste ut den på två dar! Den handlar om en pojke i Afganistan, före talibaner och krig, fram till dagens datum, nästan. En intressant berättelse, hemska upplevelser, både för landet och för honom själv, när allt int visar vara som han trodde. Rekomenderas! Dessutom var den otroligt lättläst!

Men nu är vi hemma igen.............OCH jag har drabbats av OTROLIG SKALLEBANK!! Började skriva här och trodde jag skulle klara av att sitta vid datorn, skriva ett längre inlägg om boken, och några bra citat ur den!!
Men ett kanske jag klarar av: " Barn är inte några målarböcker. Man kan inte färglägga dem med sina favoritfärger" DET tyckte jag var bra, för hur många gånger har man int träffat "äldre" som klagat på sina barn, barnbarn och andras ungar, att barna int lärt sej att ......"vara som dom, när dom var i samma ålder" och gnällt på deras föräldrar att dom int uppfostrar barna rätt! Men...barn är alltid barn av sin tid!

Nää nu blir det Ipren eller nå.......
Byebye

1 kommentar:

Gårdsromantik sa...

Håller med - det är ju variationen som är det intressanta.

Min dator får för sig at´tt virussöka så fort jag sätter mig vid datorn - nog för att jag var magsjuk nyss...men det är väl ändå överdrivet?! ;-)

Kram Maud