Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


torsdag 16 april 2009

Ja man slutar aldrig....

....att förundras! Upp ur snön tittar Snöstjärnan upp, tulpanblad och Blå Nunneört, bakom en mur med minst 3 dm snö! Och pionen förståss, den lever HURRA! Nunneörten trodde jag vi råkat gräva bort när vi planterade pionen i höstas, men den kommer under klätterställningen till klematisen, hur vi ska få låss ställningen UTAN att slita upp nunneörten blir nästa projekt.

Minns att när man var liten, så var den första framtinade barmarken rent utav magisk! Det behövdes int stor plätt barmark för att nya lekar skulle starta. Och man lämnade int frivilligt den nyvunna marken, vare sej för mat eller " Du kommer att bli kall och bli förkyld!" Nää.....man satt där på marken, som deffinitivt int var upptinad, och lekte med dockor, hink och spade och trehjuling, allt fick plats med lite tur. Och i vårsolen somnade man nästan av.......men det var iaf vår! Det luktade solvarm jord, gammalt gräs och luften luktade vår. OCH förkyld blev man! Men vad gjorde det, det var vår! Byaväggen kom fram med tjälskott och lera, dikena fylldes med vatten och allt blev en spännande lekplats. Hur många gånger har man int stått och hoppat i tjälskotten?! Och tillslut satt man fast, fick springa i ullsockarna in till mamma för att få hjälp att få låss stöveln. Och med uppmaningen att int göra så där nå mer........hm.........
Nedanför oss i korsningen, blev det alltid en damm med vatten...och där......pågick dom dödsföraktade långhoppen! Man tog sats långt upp hos grannen, för att ha fart nog att hoppa över och int plurra, vi hade tävlingar om vem som klarade sej längst utan att behöva gå hem........och aldrig sen få komma ut, för det fanns inga torra kläder! Min kompis, som var lite feg, vågade sej tillslut på att hoppa , med orden......"HÄR KOMMER DEN STORE JOHANNES!" sprang hon vad bena bar, tog satt och landade MITT i diket, med vatten under armarna! Min andra kompis gjorde vad hon alltid gjorde när det hände nått kul, skrattade så hon kissade på sej! Så det blev jag som fick följa den halvt dränkta kompisen hem, medan den andra gick hem. Men oj vad roligt vi hade det! Vad våra mammor tyckte ja......det har jag förstått sen jag fick barn själv! =D

Nog om det. Har varit på hantverk idag, blev int många, kan det bero på samtalet vi hade före påsk tro. Så vi gick och åt lunch på Glädje Källan, gott! Sen tittade jag in på nya te/kaffe/chokladaffären Anderssons och köpte ett nytt te "Goji" nånting och nymalet kaffe. Teet har jag smakat och det var godkänt, kaffet får bli i morrn.

Näpp nu börjar huvudvärken igen, bäst att sluta.

Komihåg, njut medan våren är här, för sen smäll de bara till och det är sommar!
Byebye

3 kommentarer:

Tea Lady sa...

Hej hej!

Hittade hit via min vän Pockethexan. Såg att du ibland dricker te, ville tipsa dig om min lilla nätbutik, www.tefrossa.se. Jag har även grönt Goji-te där och även några örtteer är på gång. Annars mer än 80 sorters olika teer.

Kram,
Lena

Tea Lady sa...

Hej!
Kul att du ville vara med i tävlingen! Men att du har en ny teaffär i stan hindrar ju inte...

Ha en bra dag!

Lena

japp sa...

Hejhej... jaadu, vädret skiftar nog lite nu, innan de bestämt sig för HUR de ska bli..kanske..;-)

Japp, jag mixtrar lite me mina sidor.. har nån fler på g.. men jag har inte bestämt mej än för Vilken eller vilka jag ska ha..
vill ju ha en mer "hemsides-lik" sida för hundarna.. till mej å familjen kan man ha en blogg, tycker jag.. men jag är inte riktigt hemma än me hur den sidan jag håller på me, funkar.. lite tjorvigt faktiskt.. men de ska väl fixa sig.

Nepp, nu ska jag fixa lite.. ska ju jobba idag å hela helgen.. sen är jag ledig nästa vecka igen..kram på dej, å trevlig helg.Helén.