Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


onsdag 1 april 2009

Och idag är himlen blå....

.....jag har faktiskt trott att jag skulle klara mej i vinter, för det har gått så länge och det är ju snart vår. Men det började i förgår..........

DÅ slog Klantus till! Jag fick hjälp med middagen av min son.....och hur det nu än är så ska man ju legg ve, även om man int måst! Så jag drog tre fingrar i botten av den varma stekpannan, ja varför bara ta ett?!? Varför jag int använde stekspaden? Jo sonen höll i den.....och det gick fortare att flytta efter biffarna med tre fingrar, för att rymma fler biffar i stekpannan, ÄN att ta en till stekspade! KALLVATTEN!!

Sen.....ja jag skulle ta ut det som var i ugnen och brände mej naturligtvis på handen......kallvatten!
Sen tyckte sonen jag skulle följa med upp och se på nått på datorn som han hittat, men han skulle ha en kaffekopp med sej först.......OCH DÅ kom jag på att jag ville oxå ha kaffe, tvärvände framför sonen/kaffekoppen.....och fick givetvis kaffet över hela armen! SÅ NU har jag betat av HELA jäkla armen!

DÅ tänkte jag......ska det börja nu igen! Har klarat mej hela jäkla vintern utan klantigheter!

Imorse slog Fallius till! Och det skyller jag på att jag ställde mej på vågen i morse. JA, man måst ju skylla på nånting! Hela promenaden med Kiba tänkte/planerade jag HUR jag skulle få vågen att visa mindre
.......då PLÖTSLIGT såg jag att himlen var klarblå! JAG hade klivit på kvarterets minsta skridskobana, 1mx2dm blankis! Ett hjulspår som leder in till grannen.......
......pratade med Anne i morse och hon försökte "muntra upp mej"....."du såg ju iaf att himlen var blå!" HAHAHAHHAHAHAHAHAHHA

Kan väl säga att jag är och kommer att skiffta mer i färg nu några dagar framöver.....och då menar jag int från blekfis till solbrun! Snarare från blå till djuplila!

Men jag ska ta det lugnt idag och sitta ute på baksidan och dricka kaffe, har jag tänkt.......och se på himlen som är blå......

Ha det och se upp för grannens hjulspår, dom kan leda till ställen du int vill besöka, om du har otur....akuten!
hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ja du Kerstin,jag säger bara att du kommer vara Påskkärring naturell i år,du behöver inte sminka dig till påsk.
Men för guds skull håll dig på benen.
Ha det så bra idag och ta det lugnt.
Kram Anne

hontass sa...

I min mage är det nog en liten Nemo tror jag hi hi.

Emma sa...

har bara en sak att säga: men mamma då! :P
Vi visste ju att KlantusFallius skulle slå till, men inte när.
Jag hoppas du inte har jätte ont!
Många kramar

Nim sa...

Vilken oflyt du har, men kanske lika bra att klara av alla klantusfallus på en och samma gång. Då blir det ju kortare "rehab".

Hälsningar
maj

japp sa...

Heeij vännen..

de kan bli så ibland.. nu verkar iaf hundarna gå något bättre ihop iaf, hade de tillsammans igår, ska köra på å träna dom nu, ordentligt.

Hahahah.. haffecas.. joo, de lät som kaffekask.. hihih.
Här jobbas det.. slutar 06.. hoppas jag får sova idag iaf, igår gick de knappt, hade myror i kroppen.
Hoppas du får en fin dag.. kram på dej. Helén.