Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


söndag 5 april 2009

Vårtecken, ett riktigt ett!

Jajamen! Det har int bara varit varmt, soligt och flugor som surrat.......ett svan par kom sakta glidande över stugan i morse. Och det första jag sa var...REDAN! Jamenar det är ju fortfarande 50-60 cm snö kvar! Vad tusan ska dom leva av, tills jag komihåg att nere vid Bureälven är det faktiskt öppet vatten! Det är bara det att, några år nu så har det ju int varit så mycke snö att tala om, så det har ju blivit barmark tidigt. Och då reflekterar man int över att flyttfåglarna kommer tidigt eller sent. Men i år har vi ju haft riktig vinter.

Men det kändes som om våren är på väg, även om det går med myrsteg. Och vi har hunnit grilla ute oxå, en "vahetere" =D i solskenet. Har nästan varit ute hela dan. Så det börjar kännas som huden är ett nummer för liten! Har man tur så får man lite färg i ansiktet oxå.

Har även hunnit med att se Umeå IK mot...ja vad hette dom då? Från Ryssland var dom iaf. Sett på tv alltså. Och det gick inge vidare förlust med 3-1 tror jag, Umeå är iaf inte vidare i Womens Cup.

Just nu håller jag på få ett liitet frispel på datorn! Vi tror att en av hårddiskarna är på väg till dom sälla jaktmarkerna, men när vi hotade med att kasta ut datorn genom fönstret repade den sej! Men igår blev vi utlängda från nätet stup i kvarten, sen började den starta om stup ikvarten....och idag vägrade den släppa in Mats på nätet! Tills han hotade med fönstervägen! Så det blev att spara över allt viktigt till den andra hårddisken ifa. Men den är ju seeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeg nanting!!!! Så nu håller jag tummarna att jag får iväg inlägget INNAN den lägger av igen!

Hoppas ni har en trevlig söndagskväll!
Byebye!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad härligt kunna vara ute hela dan.Då kanske du har lika fin färg i ansiktet som mitt barnbarn,dom är ju ute hela dagarna på dagis och igår när jag träffade henne så var hon sådär härligt brun.
Annat är det med mig och hennes mor,blekfisar som vi är hihi.
Ha det så bra.
Kram Anne

japp sa...

heeij.. nu e jag tillbakz..lite iaf. Får se hur långt jag orkar denna gången.OM de kommer några ideér å nåt å skriva om.

Nepp, inga 2-benta är me denna gången på bild, joo, jag, men jag försvinner ju i den högen av 4-benta, tala om att man blev poppis då man hade gosaker i famnen... mmm.. mina älskade goa doggz.

Så skönt å fått Kiba klippt.. skulle behöva bada mina.. efter lördagens besök på hundhuset, å sanden som yrde både in å utvändigt på en, så är de inte fräscha i pälsen alls.. usch.

Nu ska jag nog testa mej på ett inlägg här igen snart.. har bara lite å göra här hemma, innan man ska å jobba.

Ha de gött vännen..kram på dej å goovoffsen..Helén å gänget.