Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


fredag 24 april 2009

Överhettad!!

Jag tror baske mej att jag har blivit det! Helt klart är att man int är van vid sol och värme! Fick dunderhuvudvärk på stubinen! Har suttit ute på altan och druckit kaffe och käkat blåbärsmuffins.......men, jag skulle ha tagit med mej en flaska vatten oxå.

Men......en liten glad överaskning hittade jag i rabatten, en liten snödroppe, bland alla snödrivorna! OCH ingen kamera har jag för att föreviga detta, den är på turne till Skåne! Baskat!

Vi drar till stugan i kväll som sagt, föräldrafritt ska det vara. Hörde med systerdottern att bäcken förvandlats till Storforsen! =D Så nu har det börjat, alla översvämmade diken, bäckar och älvar, nu ÄR det vår! Det ska bli spännande att komma dit.......man kanske int kan ta sej nånstans, byavägen är väl en enda halkig lervälling!

Och jag som hoppats att nya datorn skulle ha kommit innan helgen, men icke, så det blir nog en datorlös helg om nu int "den gamle" hostar till och vill vara med igen....pratar om datorn..... 

Nä nu ska jag börja packa och sen vila få se om huvudvärken försvinner.
Ha en trevlig helg alla som tittar in här och hoppas det blir kanonväder!!

Kvidevitt på er!

2 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Äntligen är det vår och vrme...drick nu mycket - för jag vill ha massor med sol!

Vi har en enorm swimingpool framför huset!:-)

Kram Maud

Lallis - liv och leverne sa...

Hoppas att ni har det trevligt:)
Kram Lallis