Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


måndag 27 april 2009

Fågelbad, eller?!

Ja, jag kommer till det så småningom. Vill bara lovsjunga den härliga våren, int konstigt att vi har varit soldyrkare en gång i tiden! Har varit i stugan och njutit. OCH vad snön har försvunnit! För fjorton dar sen , när vi var dit var det ju 60 cm när vi for hem.......nu såg vi jordgubbslandet! OCH våra stackars pilar....dom är inte vackra efter alllsnö som bröt sönder dom, men men

Har iaf suttit ute och njutit i solen och nästan fått solsting! Man ÄR ju int van vid den här värmen....fniss...och man ställer om sej fort, det är bara +3 idag och SVINKALLT!! Regnar gör det oxå!
Lördagen bjöd väl int på nått riktigt toppensolväder, men det var varmt ändå, så dagen tillbringades i solstol. 
Söndagen, däremot........DÅ hade jag iaf tagit med mej en flaska vatten. +17 i skuggan är int dåligt. Synd att vi skulle hem då. 
Men vilken kakafoni av fåglar det har varit! Aldrig tyst en minut. Tranor, Storspovar, Tofsvipor, Änder i lilla pölen på lägdan, den bonden har försökt dika ut, Sädesärlan har börjat leta bostad, hört Lärkan OCH en massa andra välljudande fåglar.......och sen trast förståss.
Flugor, fjärilar och humlor.......och int många blomor uppe. OCH gräset som kommer upp längst husväggen! Tussilago längst vägen......OCH alla mina krokusar som blommade när vi kom hem till stan! Jag har njutit varje minut!
Och här hemma var det ju nästan snöfritt på baksidan, det var en snöhög på fredag. Och nu bara kommer det upp lökar som jag int minns, visst har jag satt påskliljor????? I höstas?? 

Hann och börja med nästa bok av Khaled Hosseini, "Tusen strålande solar" och den verkar vara lika bra som den förra. Jag har redan retat upp mej på flickans far OCH hennes såkallade make!>:/

Ja just ja, fågelbadet........Ni vet hur det är, man sitter och läser och tycker att man hör väldans bra vad den andre pratar om, vi kvinnor ska ju kunna göra två saker samtidigt. Och läsa och lyssna samtidigt, ja......det ska väl gå?
Men jag undrar ja. Mats satt och "diskuterade" med sej själv OCH mej, tydligen, om att köpa en högtrycktvätt, så långt var jag med, men sen måste det ha blivit spännande i boken. För det jag hörde sen.......det var: att det även ingick Trasttvätt....??????? Vad ska vi med en sån till, sa jag. Och Mats såg lika frågande på mej:Va??? 
Ja ett fågelbad, tyckte jag. VA??? vilket fågelbad, sa Mats. Ja, trasttvättern???
Ja, jag kan ju säga att det var nån som skrattade gott! Det var terasstvätt han sagt! Men jag försvarade med att han sagt det så fort att det lätt som trasttvätt!

Nu är iaf högtrycktvätten med "trastvätt" in köpt, så vi kan tvätta av altan och en o annan trast! ;-D

Nu vill jag ha KAFFE!
Ha det!

2 kommentarer:

Tea Lady sa...

Nämen fy vilket bakslag med vädret ni fick! Här är det fortfarande helt ok, var ca 18 som högst idag.

Tusen strålande solar är en jättebra bok. Jag läste den först och sen var jag ju bara tvungen att läsa Flyga Drake - två superböcker!

Ja, du det där med att dra te...Testa nån gång med att passa tesilen vid grönt te! Annars kan du ju alltid hålla dig till rött, det kan ju dra hur länge som helst!

Kram

japp sa...

Heeij.. tack för dina kommentarer.. japp, pensionärskuvös här.. jopp..
den är guld värd.
Nu ska de bli en öppen altan me, hoppas bara vi kommer igång snart..blir kul.
Hoppas du får en fin å goo natt..kram på dej. Helén.