Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


måndag 19 oktober 2009

Ett sista ord....

...innan sängen.

Det har snöat idag, knappt mätbart, men ändå. Luktar gott när det kommer snö! Men, fryser det i natt blir det svinhalkigt!

Måste nog försöka få med kameran på mornarna, det var faktiskt vackert ute i morse. Det finns tillfällen när jag svurit över att jag inte HAFT nån kamera, när det varit så vackert att ute att hjärtat gråtit av lycka. NU har jag ingen ursäkt längre, för jag har en kamera, det är bara minnet som måste komma ihåg det! =D

För några år sen, var det ett sånt tillfälle. Ungefär vid den här tiden på året, kring Allhelgona. Vi var i stugan och dan vi skulle hem, vaknade vi med två dm blötsnö! Och våra, då ny satta pilar, fick vi rädda, med varmvatten, tvätta av dom all snö!
Det tinade under dan, men innan kvällen frös det. Morgonen efter gick jag min vanliga rutt med våran softis, förbi träallén....när både hund och jag stannade! Solen var på väg upp och alla träd skiftade i alla regnbågens färger! Det lät som biljoner små klockor! Jag bara stod där och njöt, förstod inte vad som hände. Tills jag gick närmare. ALLA träd, från minsta löv, till stam var inklädd i is! Och det var löven som klingade så vackert...DÅ hade jag velat haft en kamera med mej! Nä en filmkamera!
Men det är inte säkert att det hade gått att fånga på bild, det fångades bara i minnet.
Så nu ska kameran med, om int annat så får jag väl fota mina rovor! =D
Natti natti

1 kommentar:

Pockethexan sa...

Jag läste i din presentation att du lider av fibro. o har det kämpigt liksom jag. Jag kallar mig för "smärthandikappad" för det är det jag har blivit efter 15 år av "problem" efter bäckenuppluckring.
Om du har stött på bloggen Jernsaxen.blogspot.com
så är det mig min käre make skriver om o våra problem med sjkvården.

Nu har jag nyss gjort ett inlägg om "Wallander" så mina krafter är slut så jag måste gå o ta mina tabl. o vila så kanske jag kan blogga vidare i morgon.

Kramis från en medsyster i bloggvärlden/ Pockethexan själv

PS:jag lägger till dig på min lista så att jag kan skriva vidare DS.