Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


fredag 9 oktober 2009

Hm, man kanske ska .....

....börja skriva deckare!
Hade världens knäppaste dröm i natt! "Drömde att mina syskon och jag reste tillbaks i tiden, för att förhindra ett mord. Som hade hänt i byn (givetvis där vi har stugan, vad annars!) Vi hade känt till det här mordet sen VI var små, för det hade pratats en del i byn om det. Fast inte som mord, utan som att två pojkar dött i en olycka. Men jag fick en dröm om att det hade varit nått annat. Och vi reste tillbaks för att stoppa det. Det var midsommar eller en stor släktträff och alla var på våran gård. En del var klädda i landskapsdräkt....Plötsligt tar nån tag i mej och presenterar mej för en mörk klädd, mörkhårig, glasögon prydd ung man, genast känner jag att det är mördaren! Men jag presenterar mej med mitt namn och frågar om han minns mej (Det borde han ju int göra eftersom ev int var född då mordet hände, men i drömmar går allt) Jo, svarar han, men det var längesen....jag måste gå.
Jag blev frustrerad och arg, för jag tappade bort honom och kunde inte ta reda på vem som skulle bli offret, för det kändes som det skulle bli nånannan! Syskonen ifrågasatte mej om drömmen jag haft verkligen var sann...och jag berättade allt, att jag kommit in i en hall och sett rumsgolvet bada i blod och i taket hängde en kropp...." DÄR väckte Kiba mej, som tur var!
Fy tusan vad man kan drömma knäppt och det är inte första gången! Jag har nog sett för mycke på CSI och Crimenal Minds! Det blir Martin Timell och Äntligen hemma hädan efter!

Annars så har dagen varit lugn.....kan det ha berott på att jag sov nästan hela natten på spikmattan?!
Nä nu måste jag ha kaffe!
Byebye

Inga kommentarer: