Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


tisdag 13 oktober 2009

Ibland undrar man....

...vad folk tänker på! Och vad tänker dom med egentligen?!
När man sitter och KLART och TYDLIGT säger att jag har astma, jag reagerar på starka lukter.
Och folk ser på en som man var dum i huvudet!
Ändå tar dom fram handspriten och tvättar händerna, vid bordet, viftar med händerna under min näsa och säger. "Det här, det luktar ju gott!?"
OCH?!
DET tycker jag inte är särskilt sportsligt! Det är inte dom som får en jädrigt otrevlig eftermiddag, med andnöd och hjärtklappning!

Så nästa tisdag, blir det jag som ser till att INTE hamna bredvid dom, vid fikat! Må vara att apoteket vill att man ska köpa handsprit pga flunsan, men jag vill inte ha ett astma anfall igen bara för att "tanterna" har fått nojan OCH tror dom ska hålla sej friska med handsprit!!
Måtte bara inte ALLA köpt handsprit, då får jag motionera själv.

Annars är allt lugnt...=D
Vi har en älgkalv i förrådet, upphängd, färdig för styckning. Det blir mat i vinter oxå! Vi ska dela med Mats brorsa. Så på torsdag kväll kommer man att vara less på kött, fryspåsar och älgben!

Har börjat få ordning på datorn igen. Har övergått till Google Chrom som webbläsare, har ju ändå nästan allt på google, mail, blogg, igoogle som har kalender bla. Men måste väl ha kvar den vanliga webbläsaren, för en del ställen som banken godkänner inte google som webbläsare.

Har fått installerat ett nytt musikspelprogram, MediaMonkey, som verkar vara toppen! Ser ut som utforskaren på datorn, följer samma princip med mappar. Lätt att hitta och spela upp musik och rymmer MASSOR med låtar!! Har kvar att installera Flash och sånt så jag kan se tex youtube.

nää nu har jag suttit och rättat det jag skrivit, det måste betyda att det är sängen som gäller!
Natti natti!

1 kommentar:

japp sa...

Heeij hopp.. är tillbaka liiite grann iaf, inte lika frenetiskt som förut, men lite då å då..

Usch så fördj... då inte folk kan respektera då nån är allergisk.
Nog använder jag dofter,joo... men respekterar andra måste man göra ändå. Å nån måtta måste de ju vara me.

Tack för dina gooa ord..
det är ju så roligt då man har så många goa bloggvänner här, så inte vill man sluta blogga helt, heller.
NEee, jag skriver lite då å då istället.

Hoppas du nu får en finfin dag..kram på dej. Helén.