Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


måndag 26 oktober 2009

Nämn inte ordet...

....köttfärs!
Varför? JO det ska jag säga! NU är jag SÅ less på att paketera kött, så hälften vore nog! Det är bra konstigt. Ibland om höstarna...har man int lika stor tur som i år.
Eller ska man säga att det liksom har kört i hop sej i höst, det är frågan det.....

Vi har alltså fått tag i en halv älgkalv, vet int hur stor tjurkalv (mycke köttfärs blev det iaf!) OCH ett lamm...Måste nu mer använda skohorn för att få ner nått i frysarna!! OCH ibland har man bara turen att få tag i det ena, älg alltså. Vete tusan hur det här gick till?! Tror inte jag har varit tillfrågad, eller har jag förträngt det?!

Jag kommer att längta efter fisk och kyckling å de grövsta!!!
Sonen och jag paketerade lammköttet idag...och vi var less, det syntes på lapparna på påsarna. Vad sägs om: Legg, slaggsida och kottletradd! Vi fick oss iaf ett gott skratt! Vi blandar då iaf int ihop det med resten i frysen!

Den vita och fina snön, har tinat bort, tråkigt. dels så blir det så himla svart ute OCH...Kiba blir så skitig! Det har ju varit fryset ute så det har inte följt med in så mycket, men nu gör det! Skulle behöva dammsuga varje dag! Men se det ids jag int!

I morrn är det promenad igen...hm...undra om jag klarar mej undan handspriten..hehehe...Man kanske sparar in lite pengar och går hem och äter istället.

Jag tror att min kropp är kvar i sommartiden än, för det känns som det är mitt i natten, men kl är ju int 23.00! Jag vaknar före skrutt, är hungrig en timma tidigare...vet int att det har varit så segt att komma i rätta gängor för ut. T o m Kiba ser förvirrad ut.
Så det är bäst att gå i säng, för jag har 24.00, i kroppen fast det är en timme dit.

Nog svamlat...Natti natti!

Inga kommentarer: