Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


lördag 31 oktober 2009

Halloween...

.....eller Alla Helgons dag, ja det är frågan det.
Här firas det inte halloween iaf....känner mej lite för gammal för att springa runt och få godis.

Ungarna har heller inte prövat på det...förrän nu. Dom ska på maskerad, en utklädd till spåkärring, den andre till ninja. Hoppas verkligen det tas bilder så man får se!!
Det har bara varit hit två "Bus eller godis" killar, men dom fick gå tomhänta härifrån. Jag hade inget att erbjuda...och grönsaker tror jag inte hade gått hem! ;-D

Jag har väl egentligen inget emot att det firas Halloween, men...VARFÖR ska allt komma från USA!? OCH vet dagens barn vad det är för helg egentligen, att den firas för att vi ska minnas våra bortgångna anhöriga? Tända ljus...

Annars tycker jag den liknar lite, som det vi gjorde när vi var små. Till påsk, gick runt i gårdarna, sjöng och fick nått för det. Men det har ju ändrats oxå! Kommer det en påskkärring nu, så bjuder dom på godis...

Ja ja hoppas iaf att helgen blir lugn och fridfull. Och att ett och annat ljus tänds, även om man inte kan ta sej till kyrkogården, tror det går lika bra hemma.

Nu sitter jag och väntar på att fotbollen ska börja, mellan Linköping -Umeå, håller alla mina tummar för Umeå!

JA....DET höll jag på glömma!

GRATTIS min älskade dotter som fyller 22 år idag! Hoppas kvällen blir rolig! :D

NU blir det kaffe och nybakt sockerkaka!
Ha en trevlig helg alla!
Kram

3 kommentarer:

Pockethexan sa...

Happy Halloween!
stor Kramis från en lite tött Hexa!!!!

Pockethexan sa...

..o min dotter fyller 16 i övermorgon..
<;D

Emma sa...

TACK mamma! :D
Och tack för det fina kortet förresten, sååå fint!

Hade jättekul på festen, blev gratulerad där oxå, sjungen för och fick present :O
Jättekul... men lite trött idag ;P

Kram kram