Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


måndag 5 oktober 2009

Hoppsan!

Så det höll på gå! I morse upptäckte jag att jag plötsligt befann mej på hal is! Det hade int alls tinat bort "all" snö som bara vräkte ner igår afton.

Jag var upp vid 4.30 i morse med en nödig hund och då var det fortfarande väldigt regnigt och blåsigt. Men nåra timmar senare var det inte det....

Gick som vanligt och diskuterade med Jag och Mej själv om allehanda onödiga ting. Bland annat Körslaget och dess deltagare. Han i Lars Kristers...hm...och Ola...kommer allt att låta dansbandsaktigt och manskör, det dom kommer att sjunga!? Blev iaf inte så imponerad av dom. Amy Diamond däremot hennes kör var överförväntan. Ja och Rigo med sin blandkör av olika nationaliteter..DOM blir spännande att höra...OM nu int "Dansbandsgubben" snor alla röster!!! Han fick ju mest nu.
Här halkade jag in på det jag drömt...om Ola och EMD och omsyning av en i drömmen väldigt tjusig klänning, flera nummer för liten, som såg ut som en PANDA!!!!

Plötsligt rörde marken under fötterna...en tokgalen Kiba sprang med svansen indragen under rumpan fram och tillbaks...på isen!!! Jag hade gått i andra tankar och inte sett att hela gångvägen var täckt med snö och is!! Men Kiba var hellycklig...SNÖ!!! Och jag for som en vante fram och tillbaks, tills jag lyckades få mej utanför, i "snöhögen" och få fotfäste. Jag VET att det ALLTID fryser på där först på hösten/vintern och att det ALLTID ligger kvar längst på våren...men jag var ju i en livlig diskution med Mej själv om dansband i körslaget, så inte såg jag nått inte!

Ja...jag hann med att sladda i infarten in på vårat kvarter oxå.....måste nog leta rätt på broddarna! Men jag höll mej på benen!!!

Idol har jag int börjat se än, jag klarar int av att se alla som söker in och ja, helt enkelt int platsar och int inser det själva. Men nu är det väl dax för den riktiga tävlingen.

JO....jag måste rekommendera en go nyhet! Ballerinakex med pepparkakssmak!! Mera mera sånt!!! Vi, ungdomarna och jag köpte ett paket...och det var slut innan dan var slut! Inte bra om man nu ska tänka på nått av vikt, men......=D

Näpp nu ska jag gå och rensa svamp, fick trattisar av grannen och NU måste jag renasa dom. Min rygg har satt käppar i hjulet, har inte kunnat stå eller sitta, så jag fått det gjort. Men nu...kaffe och trattisar får det bli!

Ha det och se upp för halkan!

1 kommentar:

japp sa...

Heeij.. oj, så du har råkat ut för halkan.. här har det inte varit såå farligt än, endast natten mot söndag, då fick jag liiite sladd på bilen i samma kurva som varje år..
så man är ju xtra-noga å ta de lugnt där.

Meh, står de nåt krumeluriskt där.. på våra datorer ser de ju bra ut.. förstår inte varför de bidde så..hm, ska försöka fixa det då.. de var bara citat om vänskap.

Hoppas du får de lugnare ute nu så du inte halkar mer.. se upp för det.. kram på dej.. ha en fin dag. Helén.