Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


måndag 8 februari 2010

Alltså det är...

...TOTALT hopplöst!

Ja just det...Igår kväll planerade jag vad jag skulle göra idag...tvätta...och sen................
Ja just det sen då?????
Jag VET att jag hade planerat att göra nått speciellt, för jag tyckte det var helt perfekt att göra just DET
Men vad tusan är JUST DET!?
Nu har jag gjort en massa saker som jag trodde var JUST DET, men hjärnan säger till mej att det var det inte!
Kanske var jag för snabb i morse och gjorde bort DET, utan att jag märkte det....
SUCK!!!!

Så nu har jag gått miste om känslan av förnöjsamhet av att gjort DET, bara för att jag int minns om jag gjort DET eller int!?

Men visst är det typiskt! Man planerar på kvällen och på morgonen är det som bort blåst! Tror det håller på vara dax för en ny hårddisk med MYCKE extra minne! Eller oxå en defragmering...ta bort allt onödigt vetande.

Ja sen har jag ju fått "läxa"

Det här med "mål"...ja som vi pratar, "skelletmålet"...Alla verkar höra när det är en skelletbo i farten!
Och nu fick jag "läxa" av dotra att komma på vad det är jag säger när hon kom hem från Umeå. För det hörs vars hon har varit! OCH då var det det här med minnet!

Men jag TROR att jag säger: He höörs att du vöre i Ume
eller: Nu höörs att du vare i Ume förlänge
Måst grubbla på det.

Då tar vi väl lite bonska då:

"Skriv opp vors nagerst du lägg
he du skull kömm i hugg"

"Man kån va rädd iblann
för å finn he man lajt"

Kanske passande för idag när minnet är som bortblåst!
Kaffe!

Inga kommentarer: