Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


fredag 26 februari 2010

FREDAG!!!

Äntligen fredag!
Och....faktiskt det är skönt att OS snart är över, och det ska komma från mej...måste nog vara sjuk!
Men man måste ju få chans att läka sittsåren, få gå ut i det fantastiska vårvädret.....???? vars nu det är, men det kommer, snart...

Och kanske min envisa huvudvärk försvinner. Kroppen gillar int att sitta för länge...på samma plats, så jag har växlat mellan fåtöljen och den andra fåtöljen.....hjälper SÄKERT! =D
Tror stickningen är en bov i dramat oxå, men det är så kul, och jag trodde aldrig att jag skulle kunna sticka nå mer, efter olyckan för att par år sen. När jag klumpigt nog fastnade i en skidlift, slet sönder ledband och nerver i axeln.....hade på nått sett kändes bättre OM jag ramlat i backen! Men att fastna med handsken i liften och det blev så mycke, det känns väldans onödigt.

Så nu stickar jag igen! OCH det svåra är att int sitta för länge, att lägga ifrån sej arbetet och låta det ligga till nästa dag....hur GÖR man?!!

Sen så har jag ju börjat med scrap....väldans amatörmässigt, men kul! Varit in på en helt enorm sida...och jag blir riktigt avis! Enkla och int alls så mycke dekorerat, men så fina!

www.majas-hobbyblogg.blogspot.com gå in där! Det är små konstverk!

Så mellan värk och OS påtar jag på i dotras rum...köpt in en del grejor som mallar, saxar och en väska, så jag kan ta med mej till fibro. Bara packa ner det jag just förtillfället behöver.

Fibro ja....=D man vet int om man ska skratta eller gråta! Det var ju så ini bomben bråttom att få oss från våningen där vi håller till med hantverk. Värkstaden fick oxå besked att dom skulle därifrån...fort som attan. Det skulle byggas upp en skärmvägg eller nått på det nya stället dit vi skulle bli förflyttade. SUCK....
Ingen i huset har sett till nån typ av byggnation, arbetare...så vi sitter fortfarande kvar längst upp...och vet int när det blir nån flytt.
I torsdags låg en lapp framme i köks avdelningen, där några av den som håller till där i bland undrade varför vi tagit bort allt porslin?? OM vi var så smågåve att dom int fick låna det som fans i köksskåparna, det var ju till för alla, tyckte dom. Men....nu förstår jag varför det har försvunnit grejor för oss!! Vet nu int riktigt vilken handikap förening som oxå är där, men dom har nog använt våra grejor och int alltid lämnat tillbaks det! Så det blev till att tala om att ALLA kaffekoppar var våra, inköpta för våra pengar....int husets. Hoppas bara att dom förstår det, det har en förmåga att bli missförstånd i det där huset!!! Antagligen för många fruntimmer!! ;-D

Näpp...nu ska jag gå och titta på vad jag har liggandes på dotras skrivbord, men bara titta.....hm..
Ha en trevlig kväll! Här kommer den att tillbringas framför tv:n...skidskytte...

Byebye


2 kommentarer:

Pockethexan sa...

Visst är det kul med modets svängningar o då även med färgerna. Han 18 åringen hos mig önskade sig just färgglatt när det var dags för julklappen o då hittade vi den som han har på sig o den har han nästan bott i sen julas. Så när vi skulle göra i ordn. för "kalas" o pkt upptäckte vi att det inte alls var svårt att hitta saker i orange som nu har blivit hans nya färg (får visa den orang/turkosa skjotan d vid en annan fotoutman.)

Kramis från en annan sport toka med krämpor, men jag har ännu inte kommit över att tjejerna missade hockeybronset på ett feldömt mål!
<;/

japp sa...

Heeij... nee, var dom ute å rantade..hm, då fick du ju inte kika på de små underverken.
Sara fick sig lite fler bilder i helgen, å de har redan vuxit massor tycker vi. Lilla Freya längtar vi efter massor, ska bli skoj å kika in hos Marianne igen på nån vecka.

Hur är det annars me dej idag?
Jag har ledigvecka nu, så det är bara PERFEKT!!! Har hunnit me en del redan här hemma.. ska rensas lite i veckan, åka på tippen åså me. Åsså har jag ju keramiken ikväll, guu vad jag längtar.

Kram på dej.. ha en fin Måndag. Helén.