Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


onsdag 3 februari 2010

Tjejkväll...


...igår på detta underbara ställe....nä jag skämtar!
Bilderna är från nått som kallas "Gudmålar" och är så fantastiskt vackra!
Och med vädret som är NU...antingen -20 eller så kommer det 2 dm snö, så kände jag för liite uppmuntran!

Fibros promenadgrupp hade tjejkväll i går, med gómat! Oxfilé, potatisgratäng, pepparsås och sallad. Dessutom beställde vi Västerbottenspaj til förrätt! Två av "tanterna" hade bakat äppelpajer till efterätt. Vi höll till i en kvartersgård i området. Trevligt som bara sjutton! =D
Och dom lyckas alltid ordna lotterier av både det ena och det andra! Först på Tupperware, en av "tanterna" är försäljare, sen har en av dom en karl som är försäljare av Nivea. Så det blev både läppglans och "antiskrynkelkräm" som lottades ut! Sen fick vi en massa gratisprover med oss hem!
Det sjöngs och fotades...OCH jag har lovat att int lägga ut nåra bilder....hehehe vi får väl se om det!

Synd var att det var ju int plogat det minsta igår, man fick vada fram i snön! Och i morse...jo -20 igen! Som tur var hade nån snäll traktorförare varit ute och plogat liiite iaf, så när jag gick hem gick det ganska bra att gå iaf.
Men...vad jag frös i går kväll! OCH jag känner att förkylningen, som jag just blivit av med, är på väg tillbaks...fast det är nog int samma, nån avlägsen kusin kanske....ATTANS!! Vill int bli förkyld igen!

Idag går tvättmaskinen för fullt, full i danskläder...undra när jag ska få tvätta mina kläder???
Men för sjutton han tvättar ju själv så,jag ska int klaga. Plus att dansa är int det sämsta motionen!

Tv:n vart tokut igår! Ingen bild bara ljud...och det såg ut som motorvägen mellan Göteborg-Malmö. Fast utan vindkraftverk. Från vänstra över hörnet, ca 1 dm från andra sidan och 1 dm från botten, gick "motorvägen" i alla möjliga färger. Jag trodde att det berodde på all snöande, men dotras lill-tv funkade...så det for genom huvudet...JIPPI! vi får köpa ny...men nu funkar den igen och vi har sparat en 6-8000 kr....
...man får vara glad åt det lilla....

nä nu får det vara färdigskrivet för idag, "boningen" värker OCH jag tror jag har skaffat mej "stick-handleder"!!!
Ha det bra där ute i cyberspace!

1 kommentar:

japp sa...

heeij.. hur har ni det i snöriket där nere..heheh. Visst har vi väl fått nog me snö nu.. å kall-grader me för den delen, tycker jag.

Just de ja, nu kom jag ju ihåg. Jag var ju me en kompis å hennes hundar på en utställning på Grans Lantbruks-gymn. förra året, då träffade hon din svägerska, de är visst bekanta.. men jag tror vi pratade om det du å jag då..OM jag inte minns helt galet..har minne av det iaf.

Sara, min dotter, skrev till henne, Marianne, i går, ang. valpar.. får väl se då hur många små puppisar tiken får då.

Allt väl me dej annars då?
jag är fortfarande såå himla trött, kanske beror de även på fm-skiftet, stiger ju upp 4.30-4.45 varje morgon nu.. å de ska väl kännas..=S

ha de så bra å kram på dej.. Helén.