Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


tisdag 18 november 2008

Det är int bra att veta för mycke....

....ibland!
Man har ju som tur att man blivit begåvad med int bara en sjukdom, utan TRE!! Och tro nu int att medicinerna stämmer överens, nääää.....
Så jag var på apoteket för att få Råd, som tur var har dom en super trevlig tjej där, som gick in med liv och lust för att lösa problemet.

Jag vill ha en tablett som går att ta när det är som mest värkigt,men.............................jag har astma OCH epilepsi................Hon kom fram till att jag int kan ta nån antiinflamatorisk tablett pga av astman, konstigt att jag aldrig blivit upplyst om det, eller har fibrohjärnan sållat bort det som onödigt vetande?!
Och det var bara två sorter som funkade ihop med min epilepci medicin, men dom funkar inte med astman iaf. MEN nu provar jag iaf att ta Voltaren T.......OCH givetvis läste jag om bivärkningar FÖRST!!! VARFÖR????? Jag skulle int ha gjort det, för jag "trodde" mej ha ett antal igår kväll, så jag höll int på somna! Man kunde få synrubbningar ( slutade se datorskärmen, HEMSKA tanke jag la ju patians!) , så man skulle int köra bil. Ja, det är ju inga problem, jag ska int ut den tiden på kvällen och det finns ingen bil hemma, den är i Umeå.

Sen kunde man få huvudvärk...??? visst tar man tab. även för huvudvärk??? Fick en dunderhuvudvärk, hoppas det berodde på mina skitiga glasögon, det var svårt se dataskärmen och patiansen!
Det var en massa bivärkningar, men sist stod det STROKE!!! OCH fick genast, som ett brev på posten ont i bröstet! Att jag satt som en hösäck framför datorn, kan det ha bidragit, för jag såg inte skärmen pga av skitiga glasögon!? Och är fortfarande ganska förkyld.......men int tänkte jag på det int!

Men fibrovärken var som bortblåst i morse! NU är det givetvis tillbax. Och jag har int tänkt ta fulldos, för att int få astmabesvär. OCH jag ska int läsa om bivärkningarna igen om det int dyker upp nån konstig symtom.


Har varit på fibropromenad idag, men fy vad halkigt det var! Men alla höll sej på benen. Det snöade som fasen i morse, i ca 5 min! Så det är vitt ute, men det blir int till att ta ut nåra skidor än.......hm som vanligt allså! Här åks det bara skidor, på tv! Till helgen alltså...JIPPI!!!

Nä nu ska jag dricka mer kaffe!
Ha det!

3 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Att läsa om biverkningar är livsfarligt - tror nästan ibland att man kan frammana symtom...

Tur att allt är någorlunda normalt med dig.

Jobbigt med alla sjukdomar.

Kram Maud

japp sa...

Heij.. joo, advent snart, man måste ju börja bygga upp julkänslan juh..hahhaha.. å då är julmusiken bra, OM man har vettig musik.
Men jag gillar ju mest de gamla varianterna, med härlig bakgrundsmusik i.. har en gammal skiva, men man blir ju även less de.. ska kika efter nån bra i år, får väl se OM jag finner nån.

Men huuga, den medföljande pipacksedeln är INTE bra å läsa alla gånger..:-) Man tror ju verkligen att man får allt då man tagit en tablett, å jag som har sån jäkla tablett skräck, tar inte i onödan. Jag har iof bara mitt blodtunnande som ska tas varje dag, å de räcker.

Hoppas annars att allt är bra, ge dig inte ut i halkan i onödan, joo, hundarna ska ju ut iof, men annars är de bara å vara inne.
Jag var ut me mina tjejer imorse, å guu, jag höll å flyga, de sandar ju inte överallt heller.

Nu ska jag göra liiite nytta tror jag, så man hinner innan jobbet..kram på dej. Helén.

japp sa...

Heeij... joo, musikspelare har jag haft i omgångar, men ofta kan dom tjorva, så att inte endel kan kika in, men jag provar lite då å då.
Åsså finns de ju så himla mycket musik å välja mellan, kul.

Jag gillar egentligen all slags musik,så det är kul att man kan göra flera olika mappar med musik, å byta emellan.. nu ska jag sätta in en julmapp, ska göra om den gamla lite bara..kanske man kan bygga upp julkänslan lite.

Nepp, bäst å röra på döfläsket... så man får nåt gjort.. kram på dej..sköt om dej. Helén.