Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


måndag 10 november 2008

"ÅÅ det är måååndag morron....."

.....och det känns int så tungt, även om int solen lyser och det har mulnat åt. Det kunde ju ha varit värre......man kunde ha varit magsjuk, men det är man int....än iaf.

Fast hjärnan har int funkat som den ska i helgen......=D Snacka om att man håller på bli tokig!

På lördag regnade det ju och när vi skulle ut med Kiba, hittade jag int mina regnbyxor, först.......när jag väl hittade "dom" höll jag på få en chock! Herregu.....HUR kunde jag ha gått upp SÅ mycke att jag bara fick dom till knäna!!!!!!!!! Mats tog bara ett par ur skåpen och jag gastade: dom är säkert mina......men icke sa Nicke, dom hamnade oxå kring knäna!! Vad är detta!?! Efter att ha kollat storleken och sett att det var ALLDELES för liten storlek på båda parar, började hjärnan få panik......VARS FASEN är MINA byxor!?? OHJÄLP dom är i ENGLAND!!!!!!!
På söndag hade hjärnan lugnat ner sej och insett att dotra givetvis hade upptäckt att hon fått fel byxer med sej OM det var så. Så då fanns det bara en att kolla då.......sonen. Så när han ringde frågade jag:Har du tagit mina regnbyxor?? N ÄÄÄ.....eller, ska kolla, jag ringer upp. JO mycke riktigt! Mina byxor var int i England, utan ute på Anderstorp, här i staan! Så nu får det regna hur mycke det vill!


Men snacka om att det kan bli kortslutning i tankevärlden ibland!! =D Fast med en fibrohjärna , är det int ovanligt. Men man önskar ju att man hade viss kontroll över den!!

Har varit ute och gått med Kiba och upptäckte att dom börjat riva våran affär. Vi hade Konsum bara 5 min promenad här ifrån, sen byggdes Maxi på Solbacken och Konsum lades ner. Väldans synd, tror konsum int vågade vara kvar pga dom trodde att det int skulle handlas där nå mer. Men alltså, det har byggts hyreshus och komun har gått ut med att det är för 60+, 70+, finns butik, post och bank...........sen läggs allt ner! Och dom gamla måst åka buss till Maxi eller handla på en "tvivelaktig kiosk" !! Och nu fanns bara nåra väggar kvar, traktorer körde förbi kyldisken och ut på parkeringen, med väggar och tak. Synd synd.....att int nån vågade köpa upp stället och göra nått av det. Konsum var en träffpunkt för dom äldre, ja även för andra.

Förresten, är det nån som håller på med scrapbooking??? Vi har börjat lite smått på hantverk, köpt fördiga satser med julkort. Har fruktansvärd idetorka! har nån nått tips om tidningar som är bra på sånt?

Hann se reprisen av Idol, och Kevin ÄR bra! Sen halkade jag ju in på Sjtärnor på is......hehehehe, ja man ska väl int skratta, jag skulle int platsa iaf. Men visst var det en Idol-deltagare som vann Let´s dance??? Måns Zelmelöv? Och nu verkar det som en till Idol ska slå till på isen! Markus Fagervall OCH han åker ju dessutom bra! Jesper är oxå bra, hm......kan det bero på att dom båda är norrläningar??? *Vissel* VISST ;)

Näpp, nu får det vara bra för idag!
Bye bye

5 kommentarer:

Nim sa...

Hejsan!
Blev ju pådyvlad nåt om scrapbooking per telefon, nån månadsprenumeration... i alla fall har den en hemsida creativeclub.se där man kan få inspiration, har inte kollat där än.

Annars går allt sin gilla gång, kroppens smärtsensorer tycker inte om det pendlande vädret, men vad kan man begära.

Datorerna @$€{ lite, men man ser en ljusning i alla fall.

Ha det gott nu.

Maj

japp sa...

Heeij.. oj, sicken tur att de inte var i england.. ojojoj, skulle vara synd å behöva skicka hem dom..hehe.

Japp, det är Idol-Markus som är me nu, han leder juh.. såklart! hehehehe.
Åsså var de Idol-Måns som vann Let´s Dance.. hans tjej var me nu me i Stjärnor på Is.. Marie Serneholt..

SÅ norrlännigarna verkar äga tävlingarna, hoppas de håller i.
Men iof, Måns är ju från skåne, men Jesper e ju från dina trakter.. tror han är från Tavelsjö..joo..
Tycker det är ganska skoj å se, men jag kan ju INGET av de själv, balansen för skriller e väl INTE den bästa.. eeeh, nepp.

Ha de gött tjejen.. kram på dej å ha en fin Tisdag. Helan mfl.

Anonym sa...

Det är fruktansvärt idag. Det är en sån där dag när man inte ville vakna över huvudtaget och att ta sig ur sängen kräver en hel del planering.

kram

Gårdsromantik sa...

Men så jag skrattade ...förlåt- men vilken tur att det inte var dina byxor...
Jag vågar inte ge mig på att prova några gamla byxor just nu...tröstätandet är på hög nivå såhär i höstrusket.

Vågen har jag förlagt.

Kram Maud

japp sa...

Oj, inte ska jag nu stressa upp dej, de var inte menat sååå. Hoppas du coolat ner dej lite, å inte stressar på nu.. du har nog lite tid på dej iaf inför julen.

Joo, de är jättefina de stjärndukarna, jag ska hänga endel av dom i fiskelina i fönstret, de är även tänkt så den varianten, så vi får se hur jag gör me dom.

Idag känns de både ljusare å lättare igen, skönt de. Men trötter e jag. Några speciella ideér fick ajg väl inte iaf.. så jag får väl hålla mej från pyzzlandet i år igen.hehe.
Nu ska jag iväg å köra Fia på skolan..kram på dej vännen. Helén.