Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


måndag 24 november 2008

"Hej mitt vinterland"


Fy tusan vad det har blåst i natt! Jag drömde hela natten kändes det som, att jag antingen var på en båt och det stormade eller så på ett flygplan! Och till råga på allt tappade vi bort sonen i stormen, i drömmen alltså. Har väl antagligen blandat ihop flera hemska filmer!
Men jag vaknade varje gång det kom en häftig stormby. För det blåste ner i fläkten vi har inne i badrummet, den gick upp i högvarv, lätt som den skulle komma ner! Sen knäppte och kved det i hela huset. Jag sa till Mats att jag tror ytterväggen är på väg å ramla bort! Kiba har skällt och varit orolig. Och det är kanske int så konstigt, det har aldrig stormat i hennes två-åriga liv!
Har varit till Anne idag, vi har julpysslat, jo det har vi. Men jag trodde aldrig att jag skulle ta mej dit! Så moddigt och oplogat som det var på vissa ställen. Det tod minst fem minuter längre tid att ta sej TILL bussen än vanligt.........sen skulle jag ju försöka hitta åt vars hon bodde oxå! Jag med mitt lokalsinne! som tur var kände jag igen huset, annars har jag irrat än!
Det blev ett par julkort av pysslet! Typ Karen Maria klip. Enkelt, bara klippa och sätta ihop. Men det var tur att jag fått nya glasögon, fy tusan så småa saker att klippa ut! Så jag la det jobbet på dom andra! ;-D Jag skötte limningen.....sen hade vi tomter, granar, polkagrisar, julkulor och God Jul över hela golvet! Man behöver ju förstoringsglas för att göra sånt här!
Imorgon......MÅSTE jag ringa tandläkarn....suck....det blir jämt så dyrt att ringa dit........
Nää gonatt!

3 kommentarer:

japp sa...

Heeij .. usch, vilket väder ni har.. Vi hade ju lite stormigt här i helgen, nu är de PERFEKT, mycket snö å max-5 grader..hoppas de får stanna till jul iaf.

Så kul me lite pyzzel.. jag har så dåligt me ideér om sånt där... men kommer man väl igång me det, så går de ju alltid.

HOppas de går bra hos tandis för dej, guuben sitter där just nu, ska å hämta honom snart, usch, snart är de min tur me.
Men de ska väl gå bra, sen jag bytte tandläkare har allt blivit bättre.

Hoppas du får en härlig dag, jag ska försöka njuta av min ledighet nu, å ta mej lite pyzzeltid me, har lite tankar på julstrumpor och annat som tjejerna velat ha..får se VAD de blir.

Ha de jättebra..stoooor kram på dej. helén.

japp sa...

Jag igen...:-)
Nee, inte e de ofta man vinner eller vunnit nåt, men nu hade jag verkligen tur.. de är ju såå fina de kulorna..å jag älskar julkulor.

jag brukar knoga å byta ibland, köper nog nya nästan varje år, fast jag har en variant jag gillar massor, de är dovt gröna, i jättefin mjuk grönfärg.. menmen, de var då jag hade den limegröna linjen här inne..hehehe.

Nu är det införskaffat nya från DollarStore, mörkröda.. de har som ett nätliknande trådmönster på utsidan.. himla fina faktiskt. åsså har jag köpt lite nytt grovt glitter, i svart, men de ska nog tjejerna ha i sitt rum.
Men vi får väl se.

Ha nu en jättefin dag.. kram på dej. Helén.

Anonym sa...

Hejsan! Ser att du har kommit hem hihi,ja det var en hel del små pysslande igår men trevligt hade vi.Ha det så bra.
Kramisar Anne