Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


tisdag 25 november 2008

Dessa tänder!!

Vilket väder! Man blir riktigt glad av alla snöflingor, som snöar rakt ner och int på tvären! HAHAHAHA Riktigt julväder! Men halkigt som faaaaaaaaaaaaaaaaaaaan!

Hade skrivit på en massa lappar, på anslagstavlan, på datorn och i alamackan. RING TANDLÄKARN!!
Men......ja tillslut gjorde jag det, men efter att först..."jag går ut med Kiba först......jag gör frukost först......ska bara se nyheterna......osv" Men tillslut och fick tid i morrn. Jag har int tandläkar skräck eller så, men jag tror det blir en dyrsmäll och ett svårlagat jobb! i våras nångång SLET jag lös en plomb med tandtråd, jag vet att jag int ska använda tråd för jag ahr så kopiöst tätt mellan gaddarna. Men...nöden har ingen lag! Det satt fast nått och tandtråd var vad som gällde.....men plomben följde med på uppvägen! tryckte dit den och ringde tandläkarn, han fixade den och jag fick förbud att använda tråd. Men nu vet jag int vad som gjort att den släppt?! Värken gör ju att jag gnisslar tänder både dag o natt, så jag har väl bitit lös den, vi får se. Undra om han får dit den igen eller om det blir utdragning, löstand, brygga eller nått?? Är liite orolig faktiskt.

Jaha......nu blev jag ensam till middag igen, min dansante son ska på dans! Och blev hämtad nu!! Vad ska jag då äta????????? Gröt?!
Bye bye

2 kommentarer:

Nim sa...

Hejsan!

Har faktiskt fått energi till att både baka och vara ute med hundarna. Nu detta med julen har jag bestämt att knäck får någon annan bjuda på, tryffel och praliner är jag värdelös på, godis finns ju att köpa. Ska bara baka lite chokladbollar, recept kommer på den sidan, de är jättegoda. Sedan har jag hittat en marängbotten med kolasås på som är supergod, kan kanske hitta på några bakelser av dem. Annars blir det bara lugnt. Som i midsommras då vi åt surströmming....mmmmmmmmmmmm..det var gott.

Med varma adventshälsningar
maj

japp sa...

Heeij tjejen..

Joo, inte kul alls när de spricker å jäklas, men endel terminer så är allt bara skiiiit.
Needå, det är ganska lugnt nu me keramiken, tack!
avslutningen var ju igår, så nu börjar vi om den 13januari, lite jullov, åsså planering på VAD jag vill göra nästa termin. Har ju några misslyckanden å fixa, sen ska jag göra lite åt mej själv me, tror jag, behöver lite skålar (spillkum, skålar me pip).

Usch, trist me tanden, å tandläkarn är ju inte de roligaste å gå till, å absolut inte betala heller.. alltid lika nervöst å få veta HUR mye de kostar.
Hoppas du fick dej lite mat, å att grabben hade skoj.. ha de gött tjejen..kram på dej, nu ska de snart sussas för mej. bye Helan.