Winston Churchill sa


Winston Churchill sa:
"Det omöjliga tar bara lite längre tid"


fredag 21 november 2008

Det snöar!!!


JIPPI!!!!

Jag kan bara int vara på dåligt humör, fast jag egentligen är det. Kryptiskt.....men så är det.
Var in och läste i en blogg, och där togs det upp om pedofiler.........OCH då kom en del minnen fram, om min barndomskompis, som troligen råkade ut för det. Och som liten förstod, iaf int jag, vad det var hon sa till mej. Jag tyckte hon hamnat i himmelriket som hade en så snäll "farbror".....för det var så hon kallade honom. Jag trodde hon fick enorma mängder leksaker jag! Och var int lite avundsjuk. När jag blev äldre förstod jag vilket helvete hon haft. Men då var som tur var "farbrorn" OCH pappan int längre kvar i familjen.
Men det kan verkligen få en att fundera hur dessa människor fungerar som utnyttjar små barn! Man blir ARG!!
Hörde på Malou i morse, det diskuterades OM man skulle helt enkelt kastrera förövarna eller om vård var det enda rätta.......ja, jag tror int vård räcker till, för det är mer än bara det sexuella som är med i spelet, som att bruka makt över offret, går det att bota?
Jag brukar int läsa tidningar eller höra efter så noga på tv, för det är mest elände nu och jag klarar int av att höra om allt elände, jag blir sjuk! Finns det verkligen inga positiva nyheter??? Eller säljer dom för dåligt?? Iaf lyssnade jag på regionala nyheterna en morgon och fick höra följande: Vi lägger ner i Umeå, även om det går bäst där, för att komma närmare folket/kunderna. (AstraSenica)
Jaha............nog för att jag vet att norrland räknas som glesbefolkat, fick dom lappsjuka här uppe? .......eller räknas int vi till folk längre? Eller är vi ett OVANLIGT friskt folk, så det blir int sålt tillräckligt med medicin här?!
Men, det är ju klart, när dom nu ska flytta till Kina, kommer dom ju mycket närmare folket, så överbefolkat som det är där! Fast det är nog snarare så att det är betydligt billigare ARBETSKRAFT där i Kina, men att komma närmare folket......ja ja så kan man ju oxå säga. Att sen 175 personer mister jobbet efter nyår..........suck, javisst ja dom kan ju flytta till Södertälje där AstraSenica ska ha kvar sin "fabrik" och ta deras jobb.....
VARFÖR ska alla jäkla företag flytta utomlands, när det behövs jobb här hemma?!?
Ja.....nu blev det ett gnällinlägg iaf, hade tänkt att det skulle handla om snö ju!! Och skyltsöndag, glögg och pepparkakor. Och om dom som tydligen tror att det är första Advent nu på söndag, alla uppsatta adventsljusstakar och stjärnor. Jag väntar till nästa helg med sånt!
Har tagit fram snösläden, så jag har provat skota snö......kallas den så, snösläde??? Det ligger ca 2,5 cm på backen nu och jag börjar få lite julkänsla.
Just nu doftar det nybakt sockerkaka och nybryggt kaffe, ska nog gå ner och ta mej en kopp och koppla av, sätta mej i fåtöljen med värme/massagedynan och lyssna på nått bra....Metallica, 3 Doors Down eller varför int bara lyssna på Rix FM.
Ha en trevlig helg !
Kram

1 kommentar:

Gårdsromantik sa...

Jasså du lyssnar på Metallica?

Visst är det fruktansvärt med barn som blir utsatta...hoppas att vi är mer uppmärksamma idag.

Kram Maud